برگزاری کارگاه توانمندسازی جوامع محلی در سراوان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان گفت: کارگاه توانمندسازی جوامع محلی، فعالان و کارکنان تأسیسات گردشگری به مناسبت هفته گردشگری در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، حمزه ندرت زهی بیان کرد: روز یکشنبه نهم مهرماه در پنجمین روز از هفته گردشگری با شعار «سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز» کارگاه توانمندسازی جوامع محلی، فعالان و کارکنان تأسیسات گردشگری به مناسبت هفته گردشگری در سراوان برگزار شد.

او افزود: این کارگاه آموزشی یک‌روزه توسط حبیب یوسفی مدرس دانشگاه پیام‌نور و با حضور تعدادی از مسئولان، دهیاران و فعالان حوزه گردشگری در دانشگاه پیام‌نور برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان ادامه داد: برای توسعه روستاها و آگاهی‌بخشی جوامع محلی در زمینه گردشگری، کارگاه‌های آموزشی برای دهیاران روستاهای هدف گردشگری برگزار خواهد شد تا شاهد توسعه این صنعت در روستاها باشیم و از مهاجرت جلوگیری شود.

او تأکید کرد: هدف از این طرح آشناکردن و آگاهی‌بخشی جوامع محلی از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل منطقه، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران بومی منطقه، ایجاد اشتغال پایدار بر پایه گردشگری و تأثیر این آموزش در جذب بهتر گردشگر توسط جوامع محلی بوده و هست.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha