برگزاری جشنواره خشت و مهر در اردکان به مناسبت هفته گردشگری

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان از برگزاری جشنواره خشت و مهر در اردکان به مناسبت هفته گردشگری خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مصطفی سپهری گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری، جشنواره خشت و مهر به مدت دو روز در روزهای هشتم و نهم مهرماه توسط اداره میراث فرهنگی و مشارکت شهرداری اردکان و شرکت هورنو برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان افزود: در این جشنواره که در محل پروژه مرمتی مازاری سنائی برگزار شد، دانش آموزان خوش‌ذوق اردکانی شرکت داشتند.

سپهری هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را، نمایش و ترویج خلاقیت و هنر درزمینه‌ی تولید خشت و نوع کاربرد آن در سازه‌های خشتی و ابنیه تاریخی عنوان کرد.

به گفته او، در حاشیه این جشنواره کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار شد که در آن‌ها، هنرمندان و صنعتگران خشت به شرکت‌کنندگان نکات و تکنیکهای مربوط به ساخت و تزئین آثار خشت را آموزش دادند.

سپهری با اشاره به اینکه این فعالیت به شرکت‌کنندگان فرصت می‌دهد تا با مهارت‌های لازم برای ساخت آثار خشتی آشنا شوند، از همکاری شهرداری و اداره آموزش و پرورش و شرکت هورنو در جهت برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha