نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان جویبار برپا شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان جویبار به مناسبت هفته گردشگری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر عصر دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ نمایشگاه صنایع‌دستی جویبار از جمله نمایشگاه‌های متعدد استان است که در هفته گردشگری برپا شد تا دستاوردهای هنری هنرمندان بومی به عنوان محصول گردشگری استان معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار کرد: در نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان جویبار، محصولات هنری در رشته‌های سفال، چوب، سرامیک و بافته‌های داری و سنتی در در قالب ۱۵غرفه عرضه شد.

او با بیان این مطلب که شهرستان جویبار با بهرمندی از استادان سفال همچون چینی‌ساز و فکوری دارای برند بین المللی و مهر اصالت یونسکو است، افزود:صنعت سفال در معرض فراموشی بود خوشبختانه با حمایت از این هنر در این نمایشگاه‌ها پویاتر از قبل به کار خود ادامه می‌دهد.

برزگر تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم شهر جویبار را که به عنوان شهر سفال هم شهرت دارد در قالب برنامه‌های مختلف و مناسبت‌ها در فصول سال به عنوان یکی از مقاصد صنایع‌دستی استان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha