زنجان جغرافیای فرهنگی جدیدی معرفی کرده است/ بازارچه صنایع‌دستی زنجان باید به هلدینگ صنایع‌دستی تبدیل شود

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: استان زنجان جغرافیای فرهنگی جدیدی را معرفی کرده است که این امر باید برای سایر استان‌ها الگو شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، مریم جلالی روز ۱۰ مهرماه سال ۱۴۰۲ در بازدید از جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی گفت: ۱۸۰ هنرمند در هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در زنجان حضور دارند که در واقع این امر یک تبادل تجربه است و طبق بررسی که من انجام دادم تعداد تورهای گردشگری به سمت زنجان بسیار زیاد است و این امر نشان می‌دهد که زنجان مرکز توجه قرار گرفته است. 

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هشت شهر جهانی در هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی حضور دارند و خوشبختانه با برگزاری این جشنواره یک ژئو کالچر جدید ایجاد شده است و در واقع زنجان یک جغرافیای فرهنگی ایجاد کرده است.

زنجان جغرافیای فرهنگی جدیدی معرفی کرده است/ بازارچه صنایع‌دستی زنجان باید به هلدینگ صنایع‌دستی تبدیل شود


جلالی در ادامه با قدردانی از صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت وام صنایع دستی اضافه کرد: اینکه بخش بانکی و بخش خصوصی در کنار دولت تسهیل‌گری کردند؛ باعث خوشحالی است. 

او در ادامه به برنامه‌های دولت سیزدهم در حمایت از صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم و برنامه هفتم به موضوع صنایع‌دستی توجه ویژه شده و این حاصل تلاش همکاران در استان‌هاست و امیدواریم زنجیره صنایع‌دستی تکمیل شود.

زنجان جغرافیای فرهنگی جدیدی معرفی کرده است/ بازارچه صنایع‌دستی زنجان باید به هلدینگ صنایع‌دستی تبدیل شود

بازارچه صنایع‌دستی زنجان باید به هلدینگ صنایع‌دستی تبدیل شود

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف نمایشگاه بیان کرد: زنجان با توجه به تنوع محصولات صنایع‌دستی می‌تواند نقش ویژه‌ای در زمینه راه‌اندازی هلدینگ صنایع‌دستی داشته باشد. حوزه صنایع‌دستی خانواده محور است و حوزه‌های حکمرانی را در برمی‌گیرد و باید با راه‌اندازی این هلدینگ به عنوان نهاد سیاست‌گذاری دولتی به بخش خصوصی اعتماد کنیم. 

جلالی با اشاره به اینکه بازارچه صنایع‌دستی باید تبدیل به هلدینگ صنایع‌دستی شود، اضافه کرد: از شهرداری و شورا شهر زنجان بابت اینکه نگاه وسیع و هویت محور نسبت به صنایع‌دستی داشتند و اغراض زودهنگام را انجام ندادند، سپاسگزاریم. 

او اظهار امیدواری کرد: با ورود هلدینگ مشکل آموزش، فروش، کاربردی و بروز شدن و بسته‌بندی تولیدات صنایع‌دستی استان حل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071100731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha