۶هزار شیء تاریخی در قم نیازمند یک موزه بزرگ است/ اجرای ۶۷ پروژه اقامتی و تفریحی در قم با اعتبار ۵هزار میلیارد تومان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، احیای محور گردشگری بازار کهنه را مورد توجه قرار داد و گفت: حفظ و احیای مشاغل سنتی در این بازار همواره مورد توجه ما بوده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی عصر دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران استان قم با بیان این مطلب اظهار کرد: علاوه بر این کف‌سازی و فضاسازی چهار ضلع بازار و سرای رشید را در دستور کار داریم و قصد داریم یک محور گردشگری میراثی از چهار راه بازار و تا امامزاده موسی مبرقع تعریف کنیم.

او تاکید کرد: یکی از کمبودهای میراثی قم، موزه است، قم با این سابقه تاریخی موزه ندارد. لذا در این راستا نیازمند کمک شهرداری و سایر دستگاه‌ها برای تامین زمین مورد نیاز هستیم که به تشخیص کارشناسان این آثار کمتر از موزه ملی نیست و بیش از ۶ هزار شیء تاریخی داریم که باید به نمایش گذاشته شود.

ارجمندی اظهار کرد: ۹۰ درصد حوزه گردشگری با بخش خصوصی است و باید از سرمایه‌گذاران در چارچوب‌های قانونی حمایت کنیم، ما در بخش خصوصی علاوه بر تخت‌های اقامتی، مکمل‌های تفریحی و پذیرایی داریم.

او یادآور شد: ۶۷ پروژه اقامتی و تفریحی داریم که با اعتباری بالغ بر ۵هزار میلیارد تومان آغاز به کار کرده‌اند و قطعا امروز این هزینه بالاتر از این میزان است؛ این پروژه‌ها ۳۲۰۰ اشتغال و ۴هزار تا تخت ایجاد می‌کند.

اجمندی بیان کرد: اگر چه دو سال کرونا منجر به توقف فرآیند گردشگری شد اما در ۶ ماه گذشته استان قم بیشترین ظرفیت گردشگری را به خود اختصاص داد و ضریب اشغال تخت‌ها ۱۰۰ درصد بوده است؛ کمبود تخت هتل پنج ستاره در استان مشهود است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم  ادامه داد: در استان قم دو زائر سرا در حال دریافت مجوز هستند با این هدف که همه افراد با هر توان مالی در استان اقامت کنند.

او حمایت بانک‌ها از واحدهای فرسوده اقامتی را مورد توجه قرار داد و گفت مهم‌ترین هدف ما ارتقای کیفیت اقامت گردشگران است و اجازه نمی‌دهیم با توجه به میزان ورود مسافران کیفیت از بین برود و فدای کمیت شود. در همین راستا ۱۱۰۰ مورد نظارت داشتیم و به دنبال بازسازی واحدهای فرسوده هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071100737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha