کرمانشاه برای نخستین‌بار مجری طرح سفر کارت در کشور می‌شود/ به کرمانشاه سفر کنید، ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرید

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه این استان برای نخستین‌بار مجری طرح سفر کارت در کشور می‌شود، از اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به گردشگران در کرمانشاه خبر داد.

به‌گزارش‌ میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری با اعلام این خبر اظهار کرد: چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه بین استانداری، حج و زیارت، میراث‌فرهنگی و بانک مهر ایران منعقد شد تا بر اساس آن به زائران اربعین حسینی در کرمانشاه تسهیلات سفر پرداخت شود. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه توسعه این طرح در گام‌های بعدی مورد تاکید قرار گرفت، افزود: در گام بعدی تصمیم گرفته شد تا به منظور ترغیب و تشویق گردشگران سراسر کشورمان برای سفر به کرمانشاه، این تسهیلات را به آنها پرداخت کنیم. 

او تصریح کرد: با توجه به این طرح هر گردشگری که بخواهد در قالب تور به کرمانشاه سفری داشته باشد، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به او برای پرداخت هزینه‌های تور، اقامت و خرید سوغات پرداخت خواهد شد. 

امیری با اشاره به شرایط و نحوه پرداخت این تسهیلات، گفت: زمانی که یک گردشگر قصد سفر به کرمانشاه را دارد، باید به دفاتر گردشگری طرف قرارداد با بانک مهر ایران مراجعه کرده و از آنجا او را به این بانک معرفی می‌کنند، بانک هم موظف است ظرف مدت ۵ روز به درخواست گردشگر متقاضی دریافت این تسهیلات پاسخ دهد.
 
او ادامه داد: رقم پرداخت این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است که در قالب سفر کارت به گردشگران داده می شود و نحوه بازپرداخت آن هم به دو شکل یک ساله با نرخ سود ۴ درصد و شش ماهه با نرخ سود ۲ درصد است. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: این تسهیلات در مراحل بعد برای گردشگران کرمانشاهی که بخواهند به دیگر مناطق کشور سفر کنند هم در نظر گرفته شده است. 

او با بیان اینکه مقدمات اجرای این طرح برای اولین بار در کشور در کرمانشاه در حال انجام است، گفت: تاکنون چند دفتر خدماتی با بانک مهر ایران عقد قرارداد کرده‌اند و در حال انجام اقدامات مربوط به هماهنگی بین سایر دفاتر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی با بانک مهر ایران هستیم. 

استان کرمانشاه به عنوان پیشران طرح سفر کارت با بیش از 4‌هزار اثر تاریخی وطبیعی شناسایی شده که ۲۲۰۰ مورد آن ثبت ملی شده است و سه میراث جهانی از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری برخوردار است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha