برنامه‌ شب‌های بوم‌گردی کرمانشاه برگزار می‌شود

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری مستمر برنامه فرهنگی شب‌های بوم‌گردی کرمانشاه با مشارکت صدا و سیما خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری با اعلام این خبر اظهار کرد: اولین جلسه برنامه فرهنگی شب‌های بوم‌گردی سه‌شنبه شب به مناسبت هفته گردشگری و همزمان با میلاد پیامبر اعظم(ص) در یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان برگزار شد. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه افزود: برنامه فرهنگی شب‌های بوم‌گردی با هدف معرفی داشته‌های فرهنگی کهن منطقه و احیای رسوم قدیم مناطق مختلف استان طراحی و برگزار می‌شود. 

او ادامه داد: سعی ما بر این است این برنامه را به تناوب هر بار در یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی مناطق مختلف استان کرمانشاه برگزار کنیم. 

امیری تصریح کرد: در این برنامه که با حضور مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان برگزار می‌شود،هر بار داشته‌های فرهنگی هر منطقه اعم از قصه‌های کهن، رسوم قدیمی، بازی‌های خاص هر منطقه و...  که به فراموشی سپرده شده‌اند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

او افزود: با احیای این داشته‌های کهن به عنوان یکی از جاذبه‌های خاص اقامتگاه‌های بوم‌گردی که می‌تواند برای گردشگران قابل توجه باشند، ضمن معرفی بیشتر استان جذابیت بیشتری به اقامتگاه‌ها برای پذیرش مسافر ایجاد می‌کند. 
 
سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، در خاتمه اظهار کرد: برای اثرگذاری بیشتر این رویداد فرهنگی، سعی می‌کنیم که برنامه شب‌های گردشگری در خانه‌های بوم‌گردی استان را با همکاری و مشارکت رسانه ملی برگزار کنیم. 

در استان کرمانشاه ۵۰ اقامتگاه بومگردی دارای مجوز بهره‌برداری فعالیت می‌کنند.  

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha