۲۶ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری ۲۶ کارگاه و دوره آموزشی صنایع‌دستی برای ۳۶۸ نفر در شش‌ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۲۶ دوره و کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۳۶۸ نفر اجرایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، ۹ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۱۹۳ هنرمند ازجمله رنگرزی سنتی، طراحی محصول، بررسی نقوش سفالینه‌های جرجان، بررسی نقوش یافته‌های باستان‌شناسی، طراحی و دوخت سوزن‌دوزی ترکمن و جنبه‌های تجاری تولیدات هنر صنعت دستی برگزار شد.

او خاطرنشان کرد: همچنین ۱۷ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۱۷۵ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های سفال و سرامیک (میناکاری، نقاشی زیر لعابی)، رودوزی‌های سنتی، تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، معرق و منبت چوب و ابریشم‌بافی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد.

ساوری گفت: در شش‌ماهه نخست سال جاری هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: تا پایان سال، اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

او در ادامه تأکید کرد: برندسازی، تبلیغات، بسته‌بندی، تولید محصول مطابق نیاز روز و سلیقه مخاطب ازجمله کمبودهای حوزه صنایع‌دستی استان است که یکی از نیازمندی‌های رفع این ضعف‌ها آموزش و توانمندسازی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha