رونق گردشگری استان قم با افتتاح ۶۷ طرح اقامتی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: ۶۷ طرح بسیار خوب از جمله هتل، مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی در استان درحال انجام است و بهره‌برداری از آن‌ها گردشگری قم را رونق خواهد داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی روز چهارشنبه ۱۲ مهر در مراسم گرامی‌داشت هفته گردشگری که در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: برای اجرای این طرح‌ها بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تعریف شده و نزدیک به ۱۰ طرح از تعداد مذکور ۷۰ درصد پیشرفت دارند که اگر تسهیلات به آنها داده شود، افتتاح شده و اشتغال بالایی در گردشگری خواهد داشت.

او گفت:‌ شهر قم موزه ندارد و ۶ هزار اثر تاریخی استان اکنون خاک می‌خورد، این درحالیست که استان قم هویت هفت هزار ساله مذهبی دارد.

ارجمندی ادامه داد: در مورد ایجاد سایت موزه قلی درویش قم مشکلی با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه داشتیم که اخیرا در تهران حل شد و امیدواریم بزودی این سایت راه‌اندازی شود.

ارجمندی گفت: زمینی در بلوار پیامبر اعظم قم با کاربری موزه وجود دارد و آمادگی داریم همکاری لازم از سوی دیگر دستگاه‌ها را شاهد باشیم که موزه قم را اجرایی کنیم و با توجه به حضور ۱۳۰ملیت در استان و گردشگران خارجی با راه اندازی آن موزه می‌توان هویت استان را به خوبی به معرض نمایش گذاشت.

او بیان کرد: موزه دفاع مقدس در قم شکل گرفته‌است که اولین مجوز رسمی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ایجاد موزه دفاع مقدس به قم داده شده‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم افزود: طی ۲ سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه میراث فرهنگی قم انجام شده‌است که از جمله آن‌ها می توان به طرح بهسازی و مرمت بازار کهنه قم با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

او ادامه داد: در بازار کهنه اکنون بازاری برای سوغات قم شکل گرفته‌است و در این بازار، سرای ملاحسین در حال مرمت است و فضای کسب و کار خوبی در آن شکل گرفته‌است.

این مسئول بیان کرد: در مباحث میراثی و گردشگری شهرداری قم بسیار خوب ظاهر شده‌است، این درحالیست که در بسیاری از کشورها شهرداری‌ها متولی گردشگری هستند و این نهاد بدون تعامل و همکاری با سازمان‌های دیگر نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند، درحال حاضر ۸۵ درصد مباحث مربوط به گردشگری قم توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

ارجمندی با اشاره به اینکه قم به بازارچه دائمی صنایع دستی نیازمند است گفت: تعاملاتی با شهرداری، اوقاف و حرم مطهر حضرت معصومه(س) داشته‌ایم که بازارچه ای در مسیر زائران ایجاد شود و در اختیار هنرمندان قرار گیرد که با این که اشتغال‌زایی خوبی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071300880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha