لغو یا تسهیل صدور روادید بیانگر روابط خوب سیاسی و دیپلماتیک است/ بهترین فرصت برای افزایش سطح مناسبات با کشورهای منطقه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد: اقدام دولت ها در راستای لغو یا تسهیل صدور روادید بیانگر روابط خوب سیاسی و دیپلماتیک است.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار میراث آریا، با اشاره به آغاز سفرهای بدون روادید میان ایران و روسیه، گفت: اقدام دولت ها در راستای لغو یا تسهیل صدور روادید بیانگر روابط خوب سیاسی و دیپلماتیک است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخوداری کشورها از مناسبات خوب سیاسی می تواند سبب تعمیق روابط اقتصادی شود، اظهار کرد: به عنوان مثال وقتی رفت و آمد شهروندان کشورها تسهیل شود، زمینه توسعه گردشگری، سرمایه گذاری مشترک و غیره افزایش می یابد که این امر به معنای تعمیق روابط تجاری و اقتصادی است.

وی ضمن تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی سیاست همسایه محوری و توجه به آسیا را قرار داده است، ادامه داد: بنابراین اکنون بهترین فرصت برای افزایش سطح مناسبات با کشورهای منطقه برای لغو روادید و تسهیل صدور آن محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه کشورهایی مانند ایران، روسیه و حتی چین در آسیا هستند که تحت تحریم های یکجانبه غرب قرار دارند، افزود: بنابراین اگر این کشورها به سمت لغو روادید حرکت کنند، می توانند آثار تحریم ها و محدودیت های غرب را خنثی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این میان نباید فراموش کرد که لغو روادید یا تسهیل صدور آن میان کشورها نشان می دهد آن کشور در انزوای سیاسی قرار ندارد لذا اقدامات تهران در این راستا نیز بیانگر همین امر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071400931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha