یک گام دیگر تا آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد

با حضور استاندار لرستان، تخریب ۳ باب مغازه عرصه قلعه تاریخی، فرهنگی فلک‌الافلاک خرم‌آباد، در راستای آزادسازی این مجموعه ارزشمند انجام شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور جمعه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: به منظور آزادسازی عرصه قلعه فلک‌الافلاک صبح امروز با حضور فرهاد زیویار استاندار و دیگر مسئولان استان، ۳ باب مغازه در ضلع شمالی این مجموعه تاریخی، فرهنگی تملک و تخریب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: در اجرای این عملیات و تخریب ۳ باب مغازه، ۲۰۰ متر دیگر از عرصه قلعه فلک الافلاک آزاد شد.

او با بیان اینکه برای تملک این املاک ۳۷۰ میلیاردریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور هزینه شده افزود: در تلاش هستیم با جذب اعتبارات نسبت به خرید ۱۰ مغازه باقی مانده در عرصه قلعه فلک الافلاک در راستای آزادسازی کامل این مجموعه ارزشمند اقدام کنیم.

حسن‌پور تأکید کرد: در واقع امروز سه بنا در عرصه شمالی قلعه تخریب شدند که بزرگ‌ترین آنها مغازه خانواده حاج سلوک بود، که با این اقدام گامی بلند به منظور آزادسازی عرصه قلعه فلک‌الافلاک برداشته شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: : برای تملک ۱۰ بنای باقی‌مانده نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071400934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha