رونمایی از اسناد مالکیت تک‌برگی بناها و محوطه‌های تاریخی آذربایجان غربی

در راستای تثبیت مالکیت املاک و اراضی و ابنیه‌های تاریخی و فرهنگی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور و فهرست میراث جهانی یونسکو از اسناد مالکیت تک برگی( کاداستری) تعدادی از بناها و محوطه‌های تاریخی آذربایجان غربی رونمایی شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ۱۵ مهر ۱۴۰۲ جلسه کمیته فرعی شورای حفظ حقوق بیت‌المال به ریاست ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و با حضور مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و تعدادی دیگر از مسئولان برگزار شد.

در این جلسه در راستای تثبیت مالکیت املاک و اراضی و ابنیه‌های تاریخی و فرهنگی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور و فهرست میراث جهانی یونسکو از اسناد مالکیت تک برگی( کاداستری) بناها و محوطه‌های تاریخی، مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب و مجموعه میراث جهانی قره‌کلیسا چالدران، دژ بسطام چایپاره، محوطه تاریخی تپه حسنلو نقده ، کلیسای زورزور ماکو رونمایی و این اسناد تحویل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی شد.

همچنین در این جلسه از تلاش‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در راستای اقدامات به‌عمل آمده نسبت به تثبیت مالکیت بناها و محوطه‌های تاریخی مذکور قدردانی شد.

مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم در پایان از همکاری دستگاه قضایی استان و مراجع نظارتی و اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان تشکر و بر لزوم تداوم همکاری در تثبیت مالکیت کاداستری سایر بناها و محوطه‌های تاریخی استان تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071601034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha