تدوین اطلس بوم‌گردی در بوشهر

آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اطلس بوم‌گردی در بوشهر باید تدوین شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، اسماعیل سجادی‌منش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر به همراه معاونین و روسای جوامع حرفه‌ای گردشگری، امروز دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ با آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این دیدار با اشاره به اینکه حوزه گردشگری نیاز به مساعدت دارد تاکید کرد: اطلس بوگردی باید در بوشهر تدوین شود تا با این کار، محتوای لازم در حوزه تغذیه، تعاملات و بازدیدهای فرهنگی مناسب برای گردشگر فراهم شود.

او افزود: گردشگران در حوزه بوم‌گردی باید با فرهنگ استان آشنا شوند و این فرهنگ باید تاثیرپذیری لازم را داشته باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه توسعه زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری را مهم دانست و اضافه کرد: باید به سمت ایجاد هتل‌، پارک و آکواریم دریایی برویم تا حوزه گردشگری دریایی ما تقویت و ظرفیت گردشگری مناسب ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شناسنامه هر منطقه و نشان از تمدن هر جغرافیا بوده و حوزه گردشگری پنجره‌ای برای ملاحظه آن است.

او گفت: استان بوشهر در عرصه بین‌المللی دارای تعاملات تمدنی بسیار بوده و با یک نگاه به سینه زنی سنتی بوشهری، می‌توان کامل‌ترین شکل هندسی یعنی دایره، حرکت که همیشه نشان از رو به جلو بودن است و تعاملات دو سویه مردم و رهبر عزاداری را ببینید که این محتوا، بسیار خوب و متفاوت است و با ثبت در فهرست میراث ناملموس فرهنگی باید معرفی و ماندگار شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری به ۶۰۰ سال مقاومت مردم استان بوشهر در برابر استعمار اشاره کرد و ادامه داد: سابقه مقاومت و استعمارستیزی مردمان این خطه فقط در برابر انگلیس به ۲ قرن می‌رسد و حماسه زنان لرده و حماسه شهید رییس علی دلواری بخشی از این رشادت‌ها بوده که نشان از بزرگی مردمان این استان دارد.

در ادامه این دیدار اسماعیل سجادی‌منش مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: تلاش ما در این دو سال بهبود شرایط موجود در سه حوزه تخصصی بوده و با رهنمودهای حضرتعالی که چراغ راهی روشن برای ما است، توانستیم یکی پس از دیگری به حل مشکلات و معضلات کمک کنیم.

او افزود: مرمت مساجد و حسینه‌های تاریخی، امام‌زاده‌ها در سراسر استان، آثار و ابنیه‌های تاریخی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت از هنرمندان و صنعتگران هم‌استانی، بخشی از فعالیت‌های ما در این بازه زمانی بوده که تلاش شد برای رضایت‌مندی مردم از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

سجادی‌منش در پایان خاطرنشان کرد: بی تردید نواقصاتی وجود دارد که با نگاه ویژه و مثبت شما به این اداره‌کل و استفاده از علم و تجربیات ارزشمند حضرتعالی، تلاش خواهیم کرد که این نواقصات را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071701139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha