جشن «کودکان ؛ میراث‌داران آینده» در قزوین برگزار شد

هم‌زمان با روز جهانی کودک، سومین پیش‌رویداد جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به‌منظور آشنایی بیشتر میراث‌داران آینده با هویت تاریخی و فرهنگی استان با حضور دانش‌آموزان قزوینی در مجموعه دولتخانه صفوی برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین علیرضا خزائلی روز دوشنبه 17 مهر 1402 در حاشیه برگزاری این برنامه با بیان اینکه امروز و هم‌زمان با روز جهانی کودک دانش‌آموزان قزوینی به استقبال برگزاری جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی رفتند، گفت: این برنامه که با همکاری حوزه هنری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در نقاط مختلف دولتخانه صفوی قزوین در حال برگزاری است، فرصت مناسبی برای آشنایی کودکان  قزوینی و میراث‌داران آینده برای آشنایی بیشتر با تاریخ، فرهنگ و هویت قزوین در راستای تحقق اهداف جشنواره است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: این جشنواره در آذرماه سال جاری به میزبانی قزوین برگزار می شود و از شهریور ماه چندین  پیش‌رویداد برای استقبال از این رویداد ملی در قزوین برگزار شده است .

خزائلی با اشاره به اهمیت برگزاری این برنامه‌ها خاطرنشان کرد: علی‌رغم تلاش و فعالیتی که طی سال‌های اخیر برای معرفی قزوین صورت گرفته ولی معرفی قزوین برای خود قزوینی‌ها به نقطه مطلوب نرسیده و مردم قزوین ظرفیت‌های استان خود را به درستی نمی شناسند.

 او با بیان اینکه در برنامه امروز جامعه هدف برای آشنایی با گوشه‌ای از ظرفیت‌های استان کودکان هستند، افزود:  هم‌زمانی هفته کودک با دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به میزبانی قزوین فرصت خوبی برای آشنایی کودکان به عنوان میراث داران آینده با گوشه ای از هویت تاریخی و فرهنگی شهر محل زندگی خود است.    

خزائلی یادآور شد: امیدورایم بتوانیم جشنواره را به شایستگی و متناسب با شان قزوین برگزار کنیم و از همه هم استانی و هم شهری‌های شریف و اصیل برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره  طلب یاری داریم تا جایگاه استان را به ویژه در حوزه گردشگری ارتقاء بخشیم.

مدیر اجرایی جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی با اشاره به انتشار فرخوان جایزه ویژه قزوین افزود: در این بخش علاوه بر سایر محورها، به بهانه جهانی شدن کاروانسرای سعدالسلطنه ارسال مجموعه مستند عکس از این اثر تاریخی نیز اضافه شده و افراد علاقمند تا 30 مهرماه مهلت دارند با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس  http://ch-festival.mcth.ir  بخش جایزه ویژه قزوین آثار خود را ارسال نمایند.

در این جشن بیش از 200 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی حضور داشتند و برگزاری جنگ شاد کودکانه، برگزاری کارگاه زنده تولید محصولات صنایع‌دستی و بازدید دانش‌آموزان از دولتخانه صفوی و موزه‌های مستقر در این مجموعه از جمله برنامه‌های این جشن بود.   

انتهای پیام/

کد خبر 1402071801180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha