پیش‌برد فرآیند اجرایی سامان‌دهی قلعه فلک‌الافلاک

در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، سامان‌دهی فضای قلعه فلک‌الافلاک با تأمین اعتبار از محل اعتبارات استانی و سازمان برنامه و بودجه کشور در دستور کار قرار گیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، فرهاد زیویار دوشنبه هفدهم مهرماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: بنا بر دستور آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، جلسه هماهنگی سامان‌دهی قلعه فلک‌الافلاک با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق این امر مهم که می‌تواند تأثیر بسزایی بر احیاء یک عرصه عمومی و فضای فرهنگی در شهر خرم‌آباد داشته باشد، برگزار شد.

استاندار لرستان اظهار کرد: در این جلسه که با حضور خسرو دانشجو معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، علی دارابی معاون میراث‌فرهنگی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نمایندگان عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، فرآیند اجرایی سامان‌دهی عرصه و حریم این اثر تاریخی، فرهنگی بررسی شد.

او با بیان اینکه آزادسازی عرصه و حریم قلعه فلک‌الافلاک در سفر مقام معظم رهبری به لرستان مورد تأکید قرار گرفت، بیان کرد: در سفر رئیس‌جمهوری، آزادسازی قلعه از مصوبات سفر بوده و از سوی دیگر ثبت جهانی این بنا مستلزم سامان‌دهی و احیای بافت تاریخی است.

استاندار لرستان موضوع ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک را به منظور احیای این بنای تاریخی با اهمیت عنوان کرد و افزود: ساماندهی عرصه و حریم این اثر ارزشمند به توسعه اقتصاد استان لرستان نیز کمک خواهد کرد.

زیویار ادامه داد: فلک‌الافلاک یکی از ظرفیت‌های برجسته کشورمان است که مقرر شد سامان‌دهی فضای پیرامونی آن با تأمین اعتبار از محل اعتبارات استانی و سازمان برنامه و بودجه کشور در دستور کار قرار گیرد.

پیش از این نیز، رئیس‌جمهوری در دستوری صریح به‌ سامان‌دهی حریم قلعه فلک‌الافلاک با همکاری وزارت راه و شهرسازی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با قید فوریت تأکید کرده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیران کل میراث‌فرهنگی و راه و شهرسازی استان و شهردار خرم‌آباد نیز در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071801187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha