دوره آموزش صنایع‌دستی برای زندانیان کرمانشاهی برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برنامه این اداره‌کل برای برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی با همکاری اداره امور زندان‌ها برای زندانیان کرمانشاهی خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه در بازدید از زندان مرکزی کرمانشاه به همراه مشاور استاندار، اظهار کرد: به زودی تفاهم‌نامه‌ای دوجانبه میان این اداره‌کل و امور زندان‌ها تهیه و اجرایی می‌شود. 

مدیرکل‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: این تفاهم‌نامه با هدف توانمندسازی زندانیان و کمک به اقتصاد خانواده‌های این افراد و فراهم کردن شرایط ایجاد اشتغال این افراد پس از پایان دوران محکومیت انجام خواهد شد. 

او ادامه داد: در بازدیدی که از زندان مرکزی کرمانشاه داشتیم فرصت‌های مناسبی برای انجام کار مشترک وجود دارد. 

فرمانی گفت: اقدامات خوبی برای توانمندسازی زندانیان انجام شده است که ما نیز می‌توانیم در حوزه آموزش برخی رشته‌های صنایع‌دستی کمک کنیم. 

او افزود: همچنین کمک به بازار فروش و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک نیز می‌تواند موضوع این تفاهم‌نامه قرار گیرد. 

مدیرکل‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خاتمه تصریح کرد: در آینده نزدیک با تنظیم مفاد یک تفاهم‌نامه و توافق طرفین بر روی شرایط و زمینه‌های همکاری مشترک، این تفاهم‌نامه به مرحله امضا و اجرا خواهد رسید. 

در استان کرمانشاه ۶۰ رشته فعال صنایع‌دستی وجود دارد که بیش از ۲۵ هزار نفر صنعت‌گر در آن مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071801200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha