بازدید ۱۵۰هزار نفر از جشنواره ملی آش زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۱۵۰هزار نفر از شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی بازدید کردند. 

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی گفت: ۱۵۰ هزار نفر از شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی ملی و سوغات بازدید ۱۵۰هزار نفر از جشنواره ملی آش زنجان نمایشگاه ملی صنایع دستی بازدید کردند که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشت. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه این دو آیین رویداد گردشگری به میزبانی زنجان در تقویم رویدادهای ملی کشور ثبت شده است، افزود: این رویدادها زمینه ظهور کلکسیونی از زیبایی‌ها و هنرمندی زنان و مردان ایران زمین در زنجان است که سالانه شمار قابل توجهی از شهروندان را به سوی خود جذب می‌کند. 

صفوی با بیان اینکه در شانزدهمین دوره جشنوراه ملی آش در ۴۰ غرفه آش‌های مناطق مختلف کشور عرضه شد، افزود: در هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی نیز که همزمان با جشنواره آش ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین زنجان برگزار شد ۱۸۰ هنرمند در ۱۵۳ غرفه حضور یافتند. 

زنجان از ۷ تا ۱۱ مهرماه شاهد دو رخداد فرهنگی جشنواره ملی آش و نمایشگاه صنایع‌دستی ملی و سوغات کشور بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071801212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha