بازدید سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان از نمایشگاه «روستاآباد»/ از مشارکت ۷۷ صنعتگر تا برپایی ۴۴ غرفه صنایع‌دستی

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در بازدید از نمایشگاه روستا آباد، گفت: این نمایشگاه باهدف تقویت روحیه خودباوری، معرفی محصولات، آداب‌ورسوم روستاییان و عشایر برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی مقدم روز سه شنبه در بازدید از نمایشگاه روستا آباد که به مناسبت هفته ملی روستا و عشایر در مصلای تهران برپا شد، اظهار کرد: این نمایشگاه باهدف معرفی محصولات و آداب‌ورسوم روستائیان و عشایر از دوازدهم تا هجدهم مهرماه برگزار شد که در آن ۷۷ نفر از صنعتگران سیستان و بلوچستان هم با برپایی غرفه‌هایی دست‌ساخته‌های عشایر و روستایی این استان را در معرض دید و فروش علاقه‌مندان قرار دادند.

او افزود: صنعتگران سیستان و بلوچستان در نمایشگاه روستا آباد در رشته‌های خامه‌دوزی، سوزن‌دوزی، سکه دوزی، حصیربافی، سفالگری و... حضور یافته و اقدام به معرفی پتانسیل و ظرفیت‌های گردشگری با برپایی سیاه‌چادر، پخت غذاهای محلی و عرضه سوغات، اجرای موسیقی سنتی و رقص محلی، نمایش تصاویر آثار شاخص تاریخی و طبیعی و سیمای گردشگری استان کردند که با استقبال بازدیدکنندگان نیز مواجه بود.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان یکی دیگر از اهداف برگزاری این نمایشگاه را تقویت روحیه خودباوری در بین روستاییان و عشایر عنوان کرد و ادامه داد: حضور پررنگ تولیدکنندگان و صنعتگران صنایع‌دستی، روستایی و عشایری این استان در این رویداد ملی نشان از سر زندگی و ظرفیت بالای تولید در بخش‌های روستایی و عشایری دارد.

در بازدید از نمایشگاه روستا آباد، سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان به همراه لیلا سایگانی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از غرفه‌های صنعتگران دیدن کردند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402071901247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha