تور آموزشی، پژوهشی و علمی هنرمندان سفالگر لالجین همدان برگزار شد

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در راستای رونق تولید سفال و سرامیک شهر جهانی سفال با همکاری اتحادیه سفال و سرامیک لالجین، تور آموزشی پژوهشی و علمی جمعی از هنرمندان سفال و سرامیک لالجین در تهران برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدرضا خلجی گفت: این تور آموزشی از روز چهارشنبه 19مهرماه برگزار شد که در این تور آموزشی هنرمندان شهر جهانی سفال در کارگاه اموزشی شناخت رنگ دانه، لعاب بدنه سفال سرامیک، رنگدانه‌ها و ترکیب بدنه و رنگ‌ها آشنا شدند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: در این تور آموزشی هنرمندان حاضر در پژوهشکده رنگ وزارت علوم و پژوهشکده سفال وزارتخانه میراث‌فرهنگی و آزمایشگاه لعاب رنگ و کوره وزارتخانه حضور یافته و از نزدیک با مبحث علمی در این خصوص آشنا و از این مجموعه بازدید کردند.

او تصریح کرد: در  حاشیه این تور آموزشی، هنرمندان لاله‌جینی در نشستی با مدیرکل حوزه حمایت از صنایع‌دستی در خصوص مشکلات، برنامه‌ها و پیشنهادهای خود به بحث و تبادل نظر و گفت‌وگو پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072001311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha