بازدید شرکت‌کنندگان جشنواره بین‌المللی پانتومیم از آثار تاریخی استان زنجان

معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: ۱۸ گروه داخلی و پنج گروه خارجی شرکت‌کننده در دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم از موزه‌ها و آثار تاریخی استان زنجان بازدید کردند.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، محمدرضا محمدپور گفت: ۱۸ گروه داخلی و پنج گروه خارجی شرکت‌کننده در دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم امروز پنجشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ از موزه‌ها و آثار تاریخی استان زنجان بازدید کردند.

معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان افزود: این گروه‌ها امروز از موزه مردم‌شناسی رختشویخانه، موزه باستانشناسی ذوالفقاری، بازارچه صنایع‌دستی و بازار تاریخی شهر زنجان و گنبد سلطانیه و اقامتگاه بوم‌گردی ایلخانی شهرستان سلطانیه بازدید کردند و توضیحات فارسی و انگلیسی برای این گروه‌ها توسط کارشنان متخصص ارائه شد.  

محمدپور بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های استانی، ملی و به ویژه بین‌المللی به معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان زنجان کمک خواهد کرد و موجب ترویج هویت فرهنگی و تاریخی، معرفی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و جذب بیشتر گردشگران می‌شود.  

او تصریح کرد: یکی از شاخص‌ترین و برجسته‌ترین نمودهای فرهنگی و تاریخی هر کشوری آثار تاریخی و فرهنگی آن است و این استان دارای ظرفیت‌های غنی و منحصربه‌فرد تاریخی و گردشگری است که همواره مورد توجه و بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

 معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: قطعا با حفظ و احیای بناهای تاریخی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری، زمینه جذب گردشگر در استان بیش از پیش فراهم خواهد شد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402072001329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha