باور به گردشگری باید در جامعه ایجاد شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل گفت: برای بهره‌مندی از مواهب صنعت گردشگری باید نگاه مردم و مسئولان به گردشگری و مسافر تغییر پیدا کند و باور به گردشگری در جامعه ایجاد شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، کاظم دبیر امروز 20 مهرماه 1402 در دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری پایدار گفت: یکی از مسائلی که در توسعه گردشگری می‌تواند موثر باشد ایجاد باور به این صنعت در جامعه است، باید نگاه مردم و مسئولان به گردشگری و مسافر تغییر پیدا کند تا از مواهب این صنعت بهره‌مند شویم.

معاون استاندار اردبیل افزود: چرخه اقتصادی صنعت گردشگری حتی اگر به صورت مستقیم در زندگی برخی افراد محسوس نباشد، در سطح کلان اقتصادی مناطق گردشگرپذیر موثر است و نتیجه آن در زندگی مردم دیده می‌شود.

او تاکید کرد: عصر حاضر عصر گردشگری است و این عصر فرصتی ویژه برای برخی کشورها مثل ایران به شمار می‌رود که استان اردبیل هم با توجه به مواهب خدادادی و تاریخی جزو مقاصد گردشگری در سطح کشور محسوب می‌شود و می‌توان از این ظرفیت در سطح بین‌المللی نیز استفاده کرد.

دبیر با اشاره به اینکه استان اردبیل در سال جاری پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو است، ادامه داد: اگر بگوییم که مزیت نسبی استان اردبیل در حوزه گردشگری است بی‌راه نگفته‌ایم و باید از فرصتی مثل رویداد اردبیل 2023 برای معرفی بیشتر پتانسیل‌های استان در حوزه گردشگری استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072001330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha