زیمبابوه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش گردشگری پلتفرم دیجیتالی راه‌اندازی می‌کند

آژانس ترویج سرمایه‌گذاری زیمبابوه روز جمعه یک پلتفرم دیجیتال را برای تسهیل سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش گردشگری این کشور راه‌اندازی کرد.

به‌گزارش میراث آریا، زیمبابوه پلتفرمی به عنوان پلتفرم همسان‌سازی سرمایه‌گذاری گردشگری زیمبابوه را در روز جمعه، ۲۱ مهر، راه‌اندازی کرد که سرمایه گذاران داخلی و خارجی را قادر می‌سازد تا با مروجین گردشگری در زیمبابوه ارتباط برقرار کرده و علایق خود در حوزه سرمایه‌گذاری در گردشگری را بیان کنند.

تافادزوا چینامو (Tafadzwa Chinamo)، مدیر اجرایی آژانس توسعه سرمایه‌گذاری زیمبابوه (ZIDA) این خبر را در جریان نمایشگاه جهانی گردشگری Sanganai/Hlanganani که از پنجشنبه تا شنبه در شهر بولاوایو، دومین شهر بزرگ این کشور برگزار می‌شود، اعلام کرد.

این پلتفرم قرار است از دوشنبه با فهرست اولیه ۳۵ پروژه به صورت زنده آغاز شود.

چینامو گفت: ما متوجه شده‌ایم که بسیاری از سرمایه گذاران به صنعت گردشگری زیمبابوه ابراز علاقه می‌کنند، اما در شناسایی پروژه‌های خاص برای سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها با چالش‌هایی روبرو هستیم. این پلتفرم به هر مروج پروژه در بخش گردشگری اجازه می‌دهد تا اطلاعات مربوطه را آپلود کند و حمایتی را که از سرمایه گذاران بالقوه نیاز دارد، مشخص کند.

این پلتفرم بخشی از تلاش‌های گسترده ZIDA برای افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش گردشگری زیمبابوه است. به گفته مدیر اجرایی آژانس توسعه سرمایه‌گذاری زیمبابوه، انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت گردشگری را متنوع و تقویت کند، زیرا تاکنون عمدتا بر سرمایه‌گذاری‌های محلی متکی بوده است. پیش از این، ZIDA پلتفرم مشابهی را برای بخش معدن راه‌اندازی کرده بود.

سازمان گردشگری زیمبابوه گفت که این بخش سرمایه‌گذاری‌هایی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ جذب کرده است. باربارا رودزی، وزیر صنعت گردشگری و هتلداری گفت که این کشور قصد دارد سرمایه‌گذاری در این بخش را دو برابر کند و به عنوان بخشی از پیگیری ۵ میلیارد دلاری اقتصاد گردشگری تا سال ۲۰۲۵، این رقم را به ۶۰۰ میلیون دلار برساند.

گردشگری با تولید ارز خارجی و ایجاد فرصت‌های شغلی نقشی حیاتی در اقتصاد زیمبابوه ایفا می‌کند. این کشور دارای طیف وسیعی از جاذبه‌های گردشگری است، از جمله آبشار معروف ویکتوریا که یکی از هفت عجایب طبیعی جهان برشمرده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072201364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha