اختصاص 300 میلیارد ریال برای اصلاح و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان مرکزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: این طرح از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ برای اصلاح، مرمت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری این استان تخصیص یافته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان امروز شنبه 22 مهر 1402 در حاشیه بهره‌برداری از یک رستوران بین‌راهی توریستی به مناسبت هفته‌فرهنگی ساوه گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سال ۱۴۰۲ برای مرمت آثار تاریخی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی از محل منابع استانی و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ملی مصوب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود مبالغی نیز از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان مصوب شود که با احتساب آن کل اعتبارات استان به بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال می‌رسد، تصریح کرد: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سه حوزه مرمت، گردشگری و صنایع‌دستی به استان مرکزی تخصیص یافت.

مرزبان افزود: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ در ۱۲ شهرستان استان اجرای ۵۷ طرح مرمتی آثار باستانی و ۱۵ طرح گردشگری در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون تمام طرح‌های مرمتی و ۱۰ طرح گردشگری به اتمام رسیده و بقیه در حال انجام است.

او گفت: همچنین در حوزه توسعه فعالیت‌های صنایع‌دستی نیز برگزاری دوره‌های آموزشی و احداث بازارچه صنایع‌دستی نیز انجام شده که هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072201378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha