وزارت میراث‌فرهنگی نقش مهمی در تولید ثروت پایدار دارد/ تیم مدیریتی مهندس ضرغامی از گروه‌های ممتاز مدیریتی کشور است

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی و نایب‌ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه بررسی موضوعات میراث‌فرهنگی و گردشگری استان گفت: مهندس ضرغامی و تیم مدیریتی وزارتخانه از گروه‌های ممتاز مدیریتی کشور به شمار می‌روند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، محمد وحیدی در جلسه بررسی موضوعات میراث‌فرهنگی و گردشگری استان که روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش، مدیرکل میراث‌فرهنگی و مدیران شهرستان جاجرم در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی برگزار شد، تأکید کرد: این وزارتخانه نقش مهمی در تولید ثروت پایدار برای کشور دارد.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال ۹۱ در سفر به خراسان شمالی، یکی از محورهای توسعه استان را صنعت گردشگری برشمرد، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به عبور سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر از خراسان شمالی، بکربودن منطقه و ظرفیت بالای گردشگری در همه بخش‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی و... اولویت ویژه‌ای را در استان ایجاد کرده که وظیفه ما این است که این ظرفیت‌ها را به گردشگر بشناسانیم تا استان ما را به‌عنوان نقطه هدف انتخاب کند.

وحیدی ادامه داد: باتوجه‌به قدمت تاریخی و ظرفیت‌های دوره‌های مختلف در شهرستان جاجرم و نیز ثبت کاروان‌سرای رباط قلی در میراث جهانی یونسکو، این شهرستان را به یکی از شهرستان‌های بی‌نظیر تبدیل کرده است در همین راستا هر قابلیتی که در یک شهرستان وجود دارد همچون نمادهایی از آثار تاریخی و گردشگری و آداب‌ورسوم آن منطقه را می‌توانیم در دل این موزه به مردم بشناسانیم.

او افزود: تغییر الگو طرح‌های جامع و تفصیلی مرکز شهر جاجرم می‌تواند نقش مهمی در حفظ بافت تاریخی مرکزی شهر داشته با تهیه طرح مطالعاتی موزه مردم‌شناسی جاجرم و برآورد اعتبار و تصویب در کمیسیون ماده ۲۳ ردیف اعتباری برای پروژه در نظر گرفته شود.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: فعالیت‌های مناسب و مهمی در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار انجام شده و ثبت رباط قلی به عنوان نخستین اثر خراسان شمالی در فهرست میراث جهانی یونسکو از اقدامات ارزنده و قابل قدردانی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072201379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha