استفاده از ظرفیت شیلات هرمزگان برای توسعه گردشگری خورها

نشستی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و مدیرکل شیلات استان در راستای استفاده از ظرفیت‌های شیلات برای توسعه گردشگری برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز شنبه 22 مهرماه 1402 در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دریایی استان گفت: امروزه گردشگران به دنبال تجربه‌های طبیعی هستند که این استان با دارا بودن ظرفیت‌های ساحلی و دریایی، طبیعت گردان بسیاری را به خود جذب کرده است.

او با اشاره به اینکه شیلات، محوری طلایی برای توسعه استان هرمزگان است از ورود فعالیت‌های شیلاتی به حوزه گردشگری استقبال کرد، افزود: یکی از طرح‌های توسعه پیشران استان توسط این اداره‌کل، گردشگری طبیعت در خورها است که با همکاری دو دستگاه گردشگری بندر صیادی خور آذینی توسعه می‌یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: میان دو دستگاه تعاملات خوبی برقرار شده و امیدواریم در آینده شاهد فعالیت‌های خوب شیلاتی ـ گردشگری در استان باشیم.

در ادامه مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان بابیان اینکه ظرفیت‌های شیلاتی استان به‌ویژه صنعت پرورش میگو، صیادی و پرورش ماهی در قفس علاوه بر جاذبه‌های اقتصادی از جاذبه‌های گردشگری خوبی بهره‌مند است، گفت:  خوشبختانه استان هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های شیلاتی خود می‌تواند محور خوبی برای توسعه گردشگری باشد.

او افزود: صنعت گردشگری به‌ویژه با محوریت تورهای بازدیدی تخصصی به‌عنوان صنعتی مکمل در فعالیت‌های شیلاتی است و از این مهم می‌توان به‌عنوان یک محور و مکمل برای توسعه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی نام برد.

مدیرکل شیلات هرمزگان تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود برگزاری تورهای گردشگری و تخصصی می‌تواند یکی از سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه ترین ابزار برای سرمایه‌گذاری باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072201416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha