تبیین ارزش‌های تاریخی محوطه باستانی بیت‌مشهود خوزستان در میان ساکنان روستا

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش گفت: به‌منظور تبیین موضوعات میراث‌فرهنگی، ارزش تاریخی و لزوم حفاظت از محوطه تاریخی بیت‌مشهود، جلسه مشترکی میان اهالی این روستا و کارشناسان و مسئولان میراث‌فرهنگی شهرستان شوش برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی خوزستان، علی بویری‌منجی اظهار کرد: به دعوت ساکنان، اعضای شورا و دهیار روستای بیت‌مشهود از توابع بخش مرکزی شهرستان کرخه، نشست هم‌اندیشی و همراهی جوامع محلی با کارشناسان میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرستان شوش به منظور تبیین مسائل میراث‌فرهنگی، اهمیت و ارزش تاریخی و لزوم حفاظت از محوطه تاریخی بیت‌مشهود در این روستا برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش با بیان این‌که محوطه تاریخی بیت‌مشهود یکی از ارزشمندترین محوطه‌های تاریخی دوره اسلامی منطقه است که به‌تازگی در فهرست میراث‌ملی نیز به ثبت رسیده است، افزود: اداره میراث‌فرهنگی شوش، مطالعه، مستندنگاری، سامان‌دهی و حفاظت این محوطه تاریخی را در دستور کار خویش قرار داده است .

او اضافه کرد: در نشست یادشده که باحضور بزرگان و اهالی روستا و همراهی جمعی از کارشناسان گردشگری و مسئولان پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان شوش و کرخه تشکیل شد، نسبت به تشریح موضوعات حوزه میراث‌فرهنگی و تعامل سازنده با جامعه محلی تأکید شد.

بویری خاطرنشان کرد: در پایان این نشست، از خدمات و همکاری یکی از دوستداران میراث‌فرهنگی ساکن در روستای بیت‌مشهود تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072301430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha