دوره آموزشی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی ویژه سربازان در زاهدان برگزار شد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زاهدان از برگزاری دوره آموزشی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی با اجرای تفاهم‌نامه‌ای بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان و سپاه پاسداران ویژه سربازان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، جواد خدری بیان کرد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه‌های آموزشی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دستگاه‌های اجرایی استان، برگزاری دوره‌های آموزشی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با همکاری سپاه پاسداران در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: این دوره‌های آموزشی برای ۲۰ نفر از سربازان وظیفه خدمت از طریق تفاهم‌نامه مذکور از ۲۲ مهرماه تا ۱۹ آبان در محل مرکز آموزش صنایع‌دستی اداره میراث‌فرهنگی شهرستان زاهدان در حال برگزاری است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زاهدان تصریح کرد: هدف از برگزاری دوره تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی اشاعه فرهنگ سنگ‌تراشی، اشتغال‌زایی و ایجاد انگیزه برای کارهای جدید، به کارگیری ذوق و خلاقیت هنرجویان است.

او ادامه داد: دوره آموزش تراش سنگ یک دوره آموزشی  عملی و تخصصی برای مسلط شدن صفر تا صد تراش سنگ برای ورود به بازار کار و درآمدزایی است.

خدری اظهار کرد: پس از پایان دوره آموزشی گواهی مهارت برای هر فرد صادر می‌شود که با این مدرک از تسهیلات صنایع‌دستی برای پیشرفت کار می‌توانند بهره ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072301460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha