پیام تسلیت مدیران سینمایی برای درگذشت داریوش مهرجویی و همسرش

در پی درگذشت داریوش مهرجویی کارگردان نامدار سینمای ایران، مدیران سینمای ایران طی انتشار پیام‌هایی درگذشت دردناک این هنرمند پیشکسوت و همسرش وحیده محمدی‌فر را تسلیت گفتند.

به گزارش میراث آریا، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و سمعی‌بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به شرح زیر گفته است: 

«انالله و انا الیه راجعون

ضایعه فقدان جانگداز سینماگر نامدار سینمای ایران استاد داریوش مهرجویی و همسر بزرگوار ایشان دل سینماگران شریف ایران و علاقه‌مندان این فیلمساز مولف و برجسته سینما را به درد آورد. استاد مهرجویی که از بنیانگذاران موج نو سینمای ایران و طلایه دار سینمای متفکر و دغدغه‌مند بود همواره در مسیر رشد و تعالی سینمای ایران قدم برداشت و آثاری ماندگار و جریان‌ساز را به عرصه فرهنگ و هنر این مرز و بوم هدیه کرد. 

داغ از دست دادن یکی از معتبرترین و شاخص‌ترین سینماگران ایرانی فراموش شدنی نیست چنانکه جای خالی این هنرمند بزرگ هم پر شدنی نیست. اینجانب ضمن عرض تسلیت خدمت بازماندگان این حادثه دردناک و تعزیت محضر همه سینماگران و علاقمندان این هنرمندبزرگ، اطمینان خاطر میدهم سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه ظرفیت‌های خود برای پیگیری این واقعه و شناسایی و مجازات عامل یا عوامل این جنایت نابخشودنی استفاده خواهد کرد و تا حصول نتیجه و روشن شدن همه ابعاد ماجرا ذره‌ای دریغ نخواهد کرد. 

محمد خزاعی

رئیس سازمان سینمایی کشور»

در پیام مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است:

«همه به سوی او بازمی‌گردیم

ضایعه فقدان کارگردان برجسته و هنرمند شاخص سینمای ایران، استاد مرحوم داریوش مهرجویی و همسرشان موجب تأثر و تألم خاطر عمیق شد. این حادثه و ضایعه تلخ را به جامعه شریف سینمای ایران و همچنین تمامی علاقه‌مندان سینمای جریان ساز مرحوم مهرجویی تسلیت می‌گویم.

آثار این هنرمند با دانش و سینماگر خلاق در بیش از شش دهه فعالیت هنری به یادگار مانده است.

از پروردگار مهربان برای زندگی ابدی او و همسر مرحومه‌اش مغفرت و رحمت واسعه و برای فرزندان دلبندش صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»

به خاطره‌هایمان زخمه زده شد

مهدی آذرپندار، مدیرعامی انجمن سینمای جوانان ایران در رابطه با واقعه فقدان استاد داریوش مهرجویی، هنرمند پرآوازه سینمای ایران نوشته است:

«نوشتن پیام تسلیت برای داریوش مهرجویی که چندین نسل با او خاطره دارند؛ کار سختی است؛ برای او که با فیلم‌هایش برای سینماگران جوان ایران معلمی می‌کرد و برای جامعه ایران راهنما بود.

این ضایعه را که به خاطره‌هایمان زخمه زده است و جامعه سینمایی ایران را اندوهگین کرده است به همه سینماگران ایران تسلیت می گویم.

امیدوارم روح داریوش مهرجویی و همسر فقیدشان در آرامش قرار گیرد.»

روح سینمای ایران جریحه‌دار شد

متن پیام تسلیت حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره به شرح زیر است:

«خبر درگذشت ناگهانی داریوش مهرجویی، کارگردان کهنه‌کار و مؤلف، کام خانواده سینمای ایران را تلخ و روح سینما را جریحه‌دار کرده است. خانواده‌ای که بخشی از هویت و آبروی خود را در تمام سال‌های گذشته از پاسداشت میراث بزرگانش به ارث برده است.

نسل‌های مختلف سینماگران ایرانی، عشق و علاقه خود به هنر هفتم را مرهون تلاش‌های نسلی هستند که داریوش مهرجویی یکی از سرآمدان آن بود. کارگردانی که حالا یادگارهایش در حافظه سینمای ایران به یادگار مانده و خود عازم خانه ابدی شده است.

برای این کارگردان گرانقدر سینما و همسرشان، غفران و آرامش آرزومندم و این ضایعه تلخ را به همه دوست‌داران سینمای ایران تسلیت می‌گویم.»

کلامی برای این حادثه تلخ و دردناک نمی توان گفت

در پیام تسلیت مجتبی امینی دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر آمده است:

«خبر فقدان دردناک هنرمند بزرگ سینمای ایران، استاد داریوش مهرجویی و همسرشان باعث تاثر عمیق شد.‌

بی شک داریوش مهرجویی از مفاخر و بزرگان جریان ساز سینمای ایران و از افراد موثر در ادامه حیات سینما در بعد از انقلاب اسلامی بودند که در طول چندین دهه فعالیت خود، آثار ارزشمندی را به یادگار گذاشتند.
کلامی برای این حادثه تلخ و دردناک نمی توان گفت و امیدوارم عاملان آن هرچه سریعتر توسط نهادهای ذیربط شناسایی و به اشد مجازات برسند.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ سینما فقدان ایشان و سرکار خانم وحیده محمدی فر را به بازماندگان، جامعه هنری کشور و عموم علاقمندانشان تسلیت عرض می نمایم و رحمت و رضوان الهی را برای آنها مسئلت می نمایم.»

همچنین در پیام تسلیت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی آمده است:

«امروز برای سینمای ایران و دوستدارانش، روزی دردناک است. نام داریوش مهرجویی با تاریخ سینما گره خورده، نه تنها با موج نو و خونی تازه که در رگ‌های سینمای رخوت زده آن سال‌ها جاری کرد. با شور و عشق و زندگی که در همه آثارش جاری بود.

با فیلم مهم «گاو» فصلی تازه در سینمای ایران گشود و با «هامون»، «لیلا»، «اجاره نشین‌ها»، «پری» و «مهمان مامان»، تاریخ این سرزمین و زنان و مردانش را در قالب تصویر به یادگار گذاشت.

درگذشت او، اینچنین تکان دهنده و اندوه‌ساز، پایانی شایسته برای هنرمند بزرگی نیست که بیش از هر چیز «زندگی» را ستایش می‌کرد. افسوس و صد دریغ که با قلبی شکسته و چشمانی اشکبار، خاطرات او را در ذهنمان مرور خواهیم کرد.

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درگذشت داریوش مهرجویی سینماگر بزرگ و همسرش وحیده محمدی‌فر را به خانواده محترم این دو هنرمند فقید، جامعه سینمای ایران و دوستداران این سینماگر تسلیت می‌گوید.»

انتهای پیام/

کد خبر 1402072301488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha