یک‌هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

یک‌هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر کشور، تا دقایقی دیگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی در محل حسینیه امام خمینی (ره) دیدار می‌کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری پیش از آغاز دیدار امروز نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با رهبر انقلاب اظهار کرد: افتخار داریم به رسم هرسال در آغاز شروع سال تحصیلی به همراه جمع حدود هزار نفری از نخبگان کشور با رهبر انقلاب دیدار کنیم. طیف متعددی از نخبگان کشور شامل برگزیدگان کنکور، برگزیدگان المپیادها، استادان جوان، برگزیدگان جایزه‌های علوم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و تمام کسانی که به نحوی مستعدین و نخبگان حوزه علم و فناوری در کشور هستند، در یک فرایندهایی برای حضور در این برنامه ثبت‌نام می‌کنند و بر مبنای امتیازاتی که دارند، انتخاب می‌شوند.

او افزود: هر سال از بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار استفاده می‌کنیم و نقشه راه یک‌ساله ما در حوزه نخبگان همیشه با این دیدار تعیین می‌شود. یکی از نکاتی که وجود دارد، سخنان نخبگان در این دیدار و بیانات رهبر انقلاب پس از آن بعد از دیدار دسته‌بندی و بعد از آن وارد مرحله اجرایی می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که از سال گذشته سرعت گرفت، موضوع استفاده از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور، جذب و انتخاب آن‌ها در دستگاه اجرایی کشور و همین‌طور سرعت‌ گرفتن جریان جذب نخبگان در هیئت علمی دانشگاه‌ها بود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری افزود: رهبر انقلاب، توصیه‌ها و درخواست‌هایی به شکل خاص در حوزه‌های کلان کشور مثل معدن و کشاورزی و ... داشتند که برای آن‌ها در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، برنامه‌ریزی شده و از چند ماه گذشته در دست اجراست.

تا دقایقی دیگر، حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی در محل حسینیه امام خمینی(ره) دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072501588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha