عضویت ایران در کارگروه تعیین چگونگی تاسیس دفاتر منطقه‌ای و موضوع محور سازمان جهانی گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ایران به عضویت تعیین چگونگی تاسیس دفاتر منطقه‌ای و موضوع‌محور سازمان جهانی گردشگری درآمد.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اعلام این خبر اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری در طول چند سال گذشته با تقاضاهایی مواجه بوده که دفاتر منطقه‌ای و موضوع‌محور در کشورها ایجاد شود که در همین راستا، ایران دفتر منطقه‌ای و موضوع‌محور با عنوان مرکز جهانی گردشگری و صنایع‌دستی را درخواست کرده بود.

او افزود: با توجه به پیشنهادی که توسط ایران داده شد و با توجه به این که افزایش دفاتر منطقه‌ای و موضوع‌محور در آینده ممکن است باعث تضعیف مقر سازمان جهانی گردشگری شود، پیشنهاد ایران مبنی بر این که این دفاتر به صورت منطقه‌ای و موضوع‌محور تاسیس شوند مورد موافقت قرار گرفت و قرار شد دفاتر منطقه‌ای نیز کار ویژه‌ای موضوع‌محور را در دستور کار  قرار دهند تا به این صورت امکان پرورش و  پیدا کردن موضوعاتی که می‌تواند به توسعه گردشگری کمک کند، فراهم شود.

شالبافیان خاطرنشان کرد: با این پیشنهاد در حقیقت کارگروهی تشکیل شد و ایران نیز به‌عنوان عضو این کارگروه در آمد و از این پیشنهاد ایران استقبال شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072701710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha