ثبت کندوان به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین روستاهای جهانی گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از ثبت کندوان به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین روستاهای جهانی گردشگری خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: انتخاب بهترین روستاهای گردشگری از سال ۲۰۲۱ توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) دنبال می‌شود و هدف از این اقدام تبدیل گردشگری به محرک توسعه روستایی و رفاه است. امروز به دنبال برگزاری شبکه جهانی گردشگری ثبت شد.

در بیست‌وپنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در تاشکند پایتخت کشور ازبکستان، روستای کندوان آذربایجان شرقی به عنوان برترین روستای گردشگری جهان به ثبت رسید.

او ادامه داد: روستای کندوان توانسته است امتیاز بالایی از ۹ شاخصه اصلی سازمان جهانی گردشگری از جمله دارا بودن منابع فرهنگی و ترویج و حفاظت از آن، پایداری اقتصادی، محیطی، اجتماعی، پتانسیل گردشگری و توسعه و  یکپارچگی زنجیره ارزش، حاکمیت و اولویت‌بندی گردشگری و نیز امور بهداشت، ایمنی و امنیت بود، کسب کند. تا به امروز ۷۶ روستا از ۴۰ کشور به عنوان بهترین روستاهای جهانی گردشگری معرفی شده‌اند و حالا جمهوری اسلامی ایران نیز با معرفی کندوان در این مجموعه جایگاه ویژه‌ای دارد.

حمزه‌زاده اظهار کرد: از مزایای انتخاب شدن به عنوان روستای جهانی می‌توان به معرفی در سطح بین‌المللی به عنوان نمونه‌ای برجسته از یک مقصد گردشگری روستایی، ارائه گواهی امضا شده توسط دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، دارا شدن فضایی برای تبادل تجربیات و آموزش، امکان شرکت در رویدادهای مرتبط با توسعه روستایی و گردشگری و در نهایت معرفی کشور صاحب روستا در ابعاد و زوایای مختلف گردشگری اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072701728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha