پنجمین جشنواره گردشگری انار و خربزه ایوانکی برگزار می‌شود

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار از برگزاری پنجمین گردشگری جشنواره انار و خربزه در شهر ایوانکی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، نسیبه همتی ضمن دعوت از علاقه‌مندان و گردشگران گفت: پنجمین جشنواره گردشگری انار و خربزه ایوانکی به مدت سه روز از ۴ الی ۶ آبان ماه سال جاری در بوستان شهید سلیمانی واقع در ورودی شمالی شهر ایوانکی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار افزود: معرفی محصول انار و خربزه ایوانکی و فروش فرآورده‌های میوه انار، اجرای موسیقی سنتی، عرضه محصولات محلی باغی و لبنی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، اجرای نمایش‌های آئینی و محلی، اجرای برنامه‌های شاد و فرهنگی و … ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

همتی گفت: از دیگر برنامه‌های این جشنواره می‌توان به برگزاری نشست تخصصی در حوزه باغداری و گردشگری کشاورزی اشاره کرد.

او افزود: این جشنواره باهدف رونق اقتصاد بومی و محلی، اشتغال‌زایی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بوم‌گردی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه و برند سازی گردشگری این شهر برگزار می‌شود.

ایوانکی در ۵۵ کیلومتری شرق تهران قرار دارد و علاقه‌مندان پایتخت‌نشین می‌توانند با طی مسافتی یک‌ساعته، اوقاتی خوشی را در این جشنواره برای خود و خانواده خود رقم بزنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080200069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha