دیدار قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی با تولیت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، تولیت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش میراث آریا، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در این دیدار گفت: شهرری حدود ۴۰ امامزاده و ۲۰۰ اثر تاریخی دارد. خوشبختانه اقدامات مرمتی را در حرم آغاز کرده‌ایم که برخی آن‌ها به نتیجه و بهره‌برداری رسیده؛ از جمله گنبد امامزاده طاهر(ع).

وی افزود: آئینه‌کاریها اکثراً اصلاح شده است و رواق ابوالفتوح هم در آینده به سامان می‌رسد. 

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) اضافه کرد: پیگیر تغییر کاربری قلعه گبری و تبدیل آن به موزه ری یا نمایشگاه دائمی صنایع دستی هستیم.

تأکید بر تورهای «ری گردی» و معرفی بزرگان مدفون در شهرری به ویژه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از دیگر نکاتی بود که قاضی‌عسکر به آن اشاره کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم از قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور خواست که این معاونت در مرمت آثار و اشیاء تاریخی مربوط به حرم کمک کند که دارابی، قول مساعدت داد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی همچنین بر ساماندهی تورهای ری گردی و همچنین برگزاری کنگره‌های ری شناسی تاکید کرد.

وی از ضرورت ساخت مستندهای بیوگرافی و معرفی مفاخر ری سخن گفت.

توسعه همکاری‌های فیمابین آستان حضرت عبدالعظیم و معاونت میراث فرهنگی کشور از جمله مبادله نسخ خطی و اشیاء فرهنگی‌تاریخی، از دیگر نکات مطرح‌شده در این دیدار بود.

این دیدار در ادامه بازدید امروز - چهارشنبه سوم آبان‌ماه - قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور از پروژه‌های میراث فرهنگی در شهرری انجام گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080300170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha