ثبت جهانی کندوان باعث ثروت‌آفرینی و رونق اقتصادی منطقه می‌شود/ قدردانی از تلاش‌های مهندس ضرغامی برای ثبت کندوان و کاروانسراهای ایرانی

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: ثبت جهانی روستای کندوان به طور حتم باعث ثروت‌آفرینی و رونق اقتصادی هرچه بیشتر در آن منطقه خواهد شد.

سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به ثبت کندوان به‌عنوان برترین روستای گردشگری جهان در جریان برگزاری بیست‌وپنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در تاشکند ازبکستان، گفت: از تلاش‌های مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این باره صمیمانه قدردانی می‌کنیم. مهندس ضرغامی فردی پرتلاش و توانمند است و خوشحالیم که در دوره وزارت ایشان، کندوان به ثبت جهانی رسیده است.

او اضافه کرد: این درحالی است که در جریان ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای تاریخی ایران که ماه گذشته انجام شد، تعدادی از کاروانسراهای استان آذربایجان شرقی نیز ثبت جهانی شدند که برای این مهم نیز از تلاش‌های مهندس ضرغامی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیبایی‌های روستای کندوان اضافه کرد: روستای کندوان یک روستای صخره‌ای زیبا و با شکوه است. این روستا همواره میزبان گردشگران داخلی و خارجی بوده اما متاسفانه تاکنون در هیچ دولتی آن طور که باید و شاید به آن توجه نشده؛ اما در دولت سیزدهم و در دوره وزارت مهندس ضرغامی شاهد ثبت جهانی این روستای زیبا و تاریخی هستیم.

حسینی با اشاره به نتایج مثبت ثبت جهانی کندوان ادامه داد: به طور حتم ثبت کندوان به‌عنوان برترین روستای گردشگری جهان می‌تواند باعث ثروت‌آفرینی بیشتر و رونق اقتصادی در آن منطقه و رفاه هرچه بیشتر مردم شود.

این نماینده مجلس گفت: این اتفاق از نظر من خیر است و یک نعمت بزرگ و هدیه ارزشمند برای مردم منطقه و سایر شهرستان‌های استان و تمام کشور به حساب می‌آید و قدر مسلم می‌تواند موجبات رونق و توسعه گردشگری را فراهم کند.

حسینی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: توجه به صنعت گردشگری می‌تواند موجب ایجاد اشتغال، درآمدزایی و رونق اقتصادی برای مردم شود و در این میان روستای کندوان از ظرفیت بسیار بالایی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080600239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha