۸۷ اقامتگاه بوم‌گردی در ایلام فعال است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از فعالیت ۸۷ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اشاره به اینکه در راستای ارتقا حوزه گردشگری در استان ایلام تعداد ۸۷ اقامتگاه بوم‌گردی درحال فعالیت هستند، اظهار کرد: تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های دره شهر، ایلام، سیروان و بدره بیشتر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۲ واحد پروانه اقامتگاه بوم‌گردی جدید در استان ایلام صادر شده است.

شریفی ادامه داد: این اقامتگاه‌ها در طول ایام سال فعال هستند، اما اوج فعالیت این مراکز درایام نوروز، فصل بهار و همچنین تابستان است.

او اضافه کرد: برای توسعه و تجهیز اقامتگاه‌های بوم‌گردی از محل اشتغال روستایی و تبصره ۱۸ بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: در راستای رعایت حقوق مصرف کننده و جلوگیری از افزایش خودسرانه تعرفه‌های استفاده از این مراکز، نرخ‌نامه از طریق حوزه نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بر اساس دستورالعمل وزارت‌خانه به صورت سالانه صادر شده است.

شریفی اعلام کرد: هم‌وطنان و همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تلخلف در این مراکز می‌توانند با شماره  ۰۸۴۳۳۳۴۱۸۴۰ دفتر معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری تماس گرفته و مراتب را برای رسیدگی به اطلاع مسئولان مربوطه برسانند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080600282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha