ثبت جهانی کندوان و کاروانسراهای ایرانی کمک شایانی به اقتصاد کشور می‌کند

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به ثبت جهانی روستای کندوان گفت: این گونه اتفاقات کمک شایانی به مجموعه اقتصاد کشور می کند.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به ثبت جهانی کندوان در تاشکند ازبکستان، گفت: ثبت جهانی روستاهای ایرانی و کاروانسراها و ... همگی سیاست‌ها و اقداماتی است که در نهایت می‌تواند خروجی بهتری را برای مجموعه اقتصادی کشور در کنار صدها دیگر فواید آن رقم بزند.

او اضافه کرد: روستای کندوان همواره میزبان گردشگران داخلی و خارجی بوده اما متاسفانه تاکنون در هیچ دولتی آن طور که باید و شاید به آن توجه نشده؛ در دولت سیزدهم و در دوره وزارت مهندس ضرغامی شاهد ثبت جهانی این روستای زیبا و تاریخی هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: به طور حتم ثبت کندوان به‌عنوان برترین روستای گردشگری جهان می‌تواند باعث رونق اقتصادی در منطقه شود.

این نماینده مجلس گفت:  ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای تاریخی ایران نیز که ماه گذشته انجام شد، از دیگر خدمات دولت سیزدهم و مهندس ضرغامی بود که جای قدردانی دارد.

او در پایان خاطرنشان کرد: این اتفاق یک عمل خیر و یک هدیه ارزشمند برای تمام مردم کشور به حساب می‌آید و  می‌تواند موجبات توسعه گردشگری را فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080700318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha