جذب گردشگران سلامت در آذربایجان غربی نیازمند معرفی ظرفیت‌های این حوزه است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه گردشگری سلامت نیاز است که این ظرفیت‌ها در سطح کشور و منطقه معرفی و تبلیغ شود تا گردشگران سلامت با این ظرفیت‌ها آشنایی پیدا کنند.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی رضا حیدری در حاشیه بازدید از بیمارستان میلاد ارومیه که با همراهی اعضای کمیته گردشگری سلامت استان انجام شد، با اشاره به تاریخچه پزشکی در کشور و ارومیه اظهار کرد: ساخت نخستین مرکز پزشکی دانشگاهی ایران توسط دکتر کاکران در ارومیه نشان از توجه ویژه به پزشکی در این شهر بوده و یکی از افتخارات مردم ارومیه است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر نیز ارومیه و آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در حوزه پزشکی و درمانی گردشگر دارد که متاسفانه این امکانات در سطح کشور شناسانده نشده است.

او گفت: به‌دلیل مرزی بودن آذربایجان غربی مسافران زیادی از این استان تردد کرده و در این میان مسافران گردشگری سلامت نیز آمار بالایی دارند که باید با فراهم کردن امکانات و شرایط امکان جذب این مسافران در آذربایجان غربی فراهم کرد.

عضو هئیت مدیره بیمارستان میلاد ارومیه نیز در این جلسه گفت: اگر بتوانیم یک درصد بیماران گردشگری سلامت را در آذربایجان غربی جذب کنیم می‌توان درآمدزایی خوبی برای استان کسب کرد.

انتظامی افزود: بیمارستان میلاد ارومیه متعلق به شرکت پیشگامان سلامت ارومیه بوده که در سال ۹۸ تاسیس شده و از سال ۱۴۰۰ فعالیت عمرانی ساخت بیمارستان انجام و فعالیت آن آغاز شد.

او تصریح کرد: این بیمارستان دارای پنج طبقه با بخش‌های مختلفی از جمله بخش سی سی یو، آی سی یو، اورژانس، بخش ویژه بیماران خارجی و ... بوده که از نظر ایمنی و فنی نیز طبق استاندارد جهانی احداث شده است.

عضو هئیت مدیره بیمارستان میلاد ارومیه گفت: امسال سعی می‌شود ۵۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی اضافه شده و در نظر است تعداد تخت‌ها در آینده به ۳۰۰ عدد برسد و در این راستا تا شهریور ۱۴۰۴ سعی می‌کنیم دو طبقه دیگر با تجهیزات درمانی و اقامتی به بیمارستان اضافه شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080900424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha