همکاری آستان قدس رضوی و میراث فرهنگی برای تقویت گردشگری فرهنگی و مذهبی

مدیران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان و دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان پیرامون تقویت گردشگری فرهنگی و مذهبی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان در دیدار با مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان از بحث و تبادل نظر پیرامون تقویت گردشگری مذهبی خبر داد و اظهار کرد: این نهاد مذهبی می تواند حلقه واسط خوبی برای تقویت گردشگری فرهنگی مذهبی باشد.

محمد هادی طهرانی مقدم افزود: این استان به دلیل همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان و عشق و علاقه ای که مردمان این دو کشور به ثامن الحجج و حضرت اباعبدالله (ع) دارند به مسیر عاشقی و دلدادگی شهرت پیدا کرده که خواهران و برادران ایمانی ما برای سفرهای زیارتی خود از این استان تردد می‌کنند و مراودات زیادی با مردم شیعه و سنی سیستان وبلوچستان دارند.

او تصریح کرد: یکی از بارزترین این رفت و آمدها و تبادلات فرهنگی و مذهبی، بحث اربعین حسینی است که هر ساله جمع زیادی از عاشقان امام حسین (ع) از مرزهای استان وارد ایران اسلامی می شوند و به مشهد الرضا، قم و عتبات عالیات می‌روند.

 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان گفت: در کنار تقویت مبحث گردشگری فرهنگی و مذهبی، آستان قدس رضوی در خصوص افزایش زیرساخت های گردشگری، احیا و ایجاد سرویس های بهداشتی و مجتمع های اقامتی بین راهی نیز ظرفیت های بسیار خوبی دارد که با ایجاد و تقویت آنها می توان شاهد رونق گردشگری فرهنگی و مذهبی در جنوب شرق کشور باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081000477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha