بازدید ۹۶ تور گردشگری تخصصی از جاذبه‌های تربت حیدریه خراسان رضوی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از برگزاری ۹۶ تور گردشگری تخصصی داخلی و خارجی از جاذبه‌های شهرستان تربت‌حیدریه خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، علی محمدی روز سه شنبه 9 آبان ماه 1402 در بازدید از برخی از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان تربت حیدریه گفت: از ابتدای سال جاری 96 تور گردشگری تخصصی از جاذبه های این شهرستان انجام شده که این تورها که عموما در گروه‌های ۱۵ تا ۶۰ نفره بودند و در قالب تورهای گردشگری ابریشم، معدن، تاریخی، کشاورزی، روستایی، ورزشی، طبیعت گردی، تجاری و صنایع دستی و پژوهشی از ظرفیت‌های تربت حیدریه بازدید کرده‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه ادامه داد: با توجه به برخی ظرفیت های شاخص شهرستان در سطح  ملی و جهانی به‌ویژه در حوزه ابریشم، زعفران و معادن عقیق باعث شده که بیشتر تورهای تخصصی در شهرستان برگزار شود.

او تصریح کرد: علاوه بر این تورها بیش از شش هزار  دانش آموز، دانشجو و طلبه در قالب تور تربت‌گردی از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان بازدید کردند.

محمدی گفت: بیشترین بازدیدها از مجموعه قطب‌الدین حیدر، کارگاه‌های ابریشم‌کشی، آبشار رودمعجن، رودخانه حصار، موزه مازاری، رباط لاری، مجموعه شیخ حیدر کدکن، باغ پرندگان و کارگاه‌های صنایع‌دستی انجام شده است.

هم اکنون حدود ۴۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری در تربت‌حیدریه وجود دارد که ۹۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081000479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha