فعالیت‌های صنایع‌دستی لرستان مشمول قوانین اصناف نیست

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان گفت: فعالیت فعالان و کارگاه‌های صنایع‌دستی مشمول قوانین اصناف نیست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: طبق قانون حمایت از استادکاران و هنرمندان صنایع‌دستی، تمامی امورات مربوط به فعالان و صاحبان کارگاه‌های صنایع‌دستی استان، بر عهده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و مشمول قوانین اصناف نیست و این موضوع از طریق مکاتبات اداری نیز به ادارت صمت و اتاق اصناف اطلاع رسانی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه بیش از صد کارگاه صنایع‌دستی در لرستان فعال هستند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۷هزار نفر در بخش صنایع‌دستی استان ثبت سامانه شدند که از این تعداد ۲هزار نفر فعال و مابقی غیرفعال هستند.

او ادامه داد: صنایع‌دستی یکی از مزیت‌های  لرستان به شمار می‌رود و باید از حالت سرگرمی به مزیت اقتصادی و کارآفرینی تبدیل شود که در این راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از صنعتگران این حوزه حمایت می‌کند.

حسن‌پور اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند بخشی از مسائل مربوط به بیکاری و اشتغال استان را مرتفع سازد، استفاده از همین هنر و پتانسیلی است که صنعتگران لرستانی دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081000492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha