مراسم تقدیر از عکاسان جشنواره عکس آش و صنایع‌دستی برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: اختتامیه جشنواره عکس، شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ظهر امروز در عمارت تاریخی دارایی زنجان برگزار شد. 

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی ظهر گفت: از آنجایی که استان زنجان دارای قابلیت‌های فراوان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، معرفی هرچه بهتر و بیشتر این جاذبه‌ها اهمیت فراوانی در شناساندن استان دارد. جشنواره عکس در دو رویداد ملی زنجان با هدف معرفی جاذبه‌های این رویدادها در عرصه فضای مجازی به عنوان پایه تبلیغات برای آینده، طراحی و اجرا شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه عکاسی و عکس یک رسانه پرقدرت و گویاست که می‌تواند دنیا را متحول کند، تاکید کرد: باید در حوزه گردشگری به اقتصاد گردشگری توجه کرده و به آن برسیم تا تمام مردم بتوانند از مزایای آن به خوبی بهره برده و استفاده کنند. 

مراسم تقدیر از عکاسان جشنواره عکس آش و صنایع‌دستی برگزار شد
او گفت: امیدوارم جشنواره عکس در این دو رویداد ملی که امری حسنه و در راستای رسالت‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، تداوم یابد و بتواند معرفی عالمانه و هنرمندانه را از طریق جشنواره ادامه دهد زیرا این هنر در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیام خود را به مخاطب با زبان و بیان هنر منتقل می‌کند. 

داود آبیان در این برنامه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همچین جشنواره عکس گفت: معاون وزارت گردشگری اعلام کردند که زنجان به عنوان میزبان مهربان شهر جشنواره‌ها انتخاب شده و این برای ما یک افتخار است. 

مراسم تقدیر از عکاسان جشنواره عکس آش و صنایع‌دستی برگزار شد
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: برگزاری جشنواره آش و صنایع دستی یک برند در کشور شده است؛ امسال هم برای اولین بار جشنواره عکس این جشنواره برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی عکاسان مواجه شد. 

فرزاد ولی مقدم در ادامه گزارشی در خصوص این جشنواره ارایه کرد: کوچکترین سنی که در این جشنواره شرکت کرد یک عکاس ۱۲ساله بود. 

دبیر اجرایی جشنواره عکس جشنواره آش افزود: این جشنواره در دو بخش موبایلی و حرفه‌ای برگزار شد که ۱۸ نفر ۱۲۳ عکس به صورت حرفه‌ای و ۴۱ نفر ۳۷۸ عکس موبایلی را به دبیرخانه ارسال کردند. 

ناصر محمدی هم در این زمینه گفت: اداره میراث فرهنگی از برگزاری جشنواره‌ها حمایت می‌کنند که خوشبختانه امسال برای اولین بار با برگزاری جشنواره عکس نمایشگاه آش و صنایع دستی موافقت کردند. 

مراسم تقدیر از عکاسان جشنواره عکس آش و صنایع‌دستی برگزار شد
یکی از داورهای این جشنواره ادامه داد: امسال هم توانستیم با حمایت میراث فرهنگی سوگواره عکس دسته زینبیه اعظم زنجان را برگزار کنیم که بازخورد خوبی داشت. 

در مراسم اختتامیه از ۵ نفر در حوزه عکاسی حرفه ای: شیما کرمانی، نازنین بیات، حامد رازقی، آیدا افشاری، مریم بایگان، علیرضا ترکمندی و از ۷ نفر در حوزه عکاسی موبایلی: فرزاد خلج، دیانا شریفی تنها، زهرا شریفی، مریم عالی، منیره زینالی، مریم نصیری، مهسا و جوانترین شرکت کننده باران کوثری، فرید احدیان و فرزاد ولی مقدم به عنوان دبیر جشنواره عکس و سه داور این جشنواره ناصر محمدی، فرید احدیان، پویا بیات در این رویداد با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081100543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha