تابلو راهنمای گردشگری شهرستان شازند مرکزی نوسازی شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند گفت: تابلوهای معرفی اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان شازند به‌روزرسانی و بازسازی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، محمد اتابکی گفت: تابلوهای تپه قلعه روستای سرسختی علیا، تابلوی محور اراک-ازنا بعد از پل روگذر شهباز و همچنین دو عدد تابلو برای معرفی بازارچه صنایع دستی با اختصاص اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال بازسازی و نصب شد.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند افزود: این تابلوها به دلیل گذشت زمان و به دلیل فرسایش و دیگر عوامل فیزیکی نیاز به تعویض و ترمیم داشتند که از این رو  عملیات سامان‌دهی تابلوها در دستور کار قرار گرفت. 

او نصب تابلوهای راهنما را برای هدایت گردشگران و معرفی جاذبه‌های تاریخی را موضوعی ضروری دانست و تصریح کرد: به طور کلی تابلوهای به کار رفته در محل محوطه‌ها جزو مواردی هستند که هر دو یا سه سال یک بار باید تعویض شوند، چرا که به دلیل شرایط آب و هوایی ممکن است آسیب ببینند و نیاز به تعویض و بازسازی داشته باشند.

اتابکی با بیان این‎که تابلوهای راهنما از جمله مهمترین منابع اطلاع‌‎رسانی به گردشگران و مسافران هستند،تاکید کرد: نصب تابلوهای گردشگری به ویژه در محوطه‌های تاریخی و ثبت جهانی نقش ویژه‌ای در توسعه گردشگری استان خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081100549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha