حسینیه اعظم زنجان رتبه برتر جشنواره کشوری امامزادگان و بقاع متبرکه را کسب کرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: حسینیه اعظم زنجان رتبه برتر کشور را در نخستین جشنواره سلاله ویژه فعالیت‌ها و دست آوردهای فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی بقاع متبرکه سطح کشور کسب کرد و موفق به دریافت لوح تجلیل شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، حجت‌الاسلام مختارکرمی گفت: حسینیه اعظم زنجان رتبه برتر کشور را در نخستین جشنواره سلاله ویژه فعالیت‌ها و دست‌آوردهای فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی بقاع متبرکه سطح کشور کسب کرد و موفق به دریافت لوح تجلیل شد. مراسم عزاداری با شکوه در این حسینیه در  ۱۵ دی‌ماه سال ۸۷ به شماره ۱۰ در فهرست میراث معنوی به ثبت رسیده است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: بیش از ۸‌هزار امامزاده و بقعه متبرکه در کشور وجود دارد که یک‌هزار و 200 امامزاده و بقعه متبرکه در سه سطح‌بندی مختلف در این جشنواره شرکت کردند و بیش از ‌پنج هزار اثر به این جشنواره ارسال شد که آثار ارائه شده طی یک مرحله در شهرستان‌ها و یک مرحله هم در سطح استانی ارزیابی و داوری شدند و نهایتاً آثار ارسالی ۱۵۲ بقعه و امامزاده به مرحله کشوری راه یافتند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان که همراه با حجت الاسلام موسوی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان در اختتامیه این جشنواره حاضر شرکت کردند، گفت: استان زنجان ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که حسینیه اعظم جزو بقاع شاخص کشوری است. 

او افزود: در مجموع ۵۰ اثر و فعالیت از ۱۳ بقعه و امامزاده شاخص استان به این جشنواره ارسال شد نهایتا ۵ اثر به مرحله کشوری راه یافت و یک بقعه برگزیده شد. 

کرمی یادآور شد: این بنا  چندین بار در گذر زمان تخریب شده اما به دلیل ارادت خاص مردم استان زنجان در مراحل مختلف مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081100556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha