آغاز مرمت امامزادگان روستای وروان فراهان مرکزی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان از آغاز عملیات مرمت امامزادگان اسماعیل و ابراهیم شهرستان فراهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل ازروابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سعید نیکنام گفت: عملیات مرمت بیرونی گنبد و دیواره‌های کل بنا، مرمت کاه گل پشت بام و دیواره های جانبی دو امامزاده با اعتباری به مبلغ یک میلیارد ریال آغاز شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان افزود: امامزادگان اسماعیل و ابراهیم دو بنای ساخته‌ شده از خشت و گل با فرم محلی، که در اواسط دوره قاجار احداث شده‌اند.  این بنا به لحاظ فرم پلان، گنبد و نحوه اجرای آن نمونه‌هایی منحصر به فرد از دوره یاد شده، محسوب می‌شود.

نیکنام تصریح کرد: بنای امامزاده اسماعیل نسبت به امامزاده ابراهیم متفاوت ساخته شده و دارای نقاشی‌های زیبای هندسی، گیاهی و جانوری است که سطوح زیر گنبد، دیواره‌های داخلی بنا با آن تزئین شده است.

این  اثر تاریخی به شماره 13817 در 25 آبان 1384در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بنای امامزاده اسماعیل بر اساس کتیبه موجود توسط محمدبگ‌وروانی با کمک معماران آشتیانی احداث شده‌است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081300639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha