مراسم اختتامیه دوره گلیم‌بافی مقدماتی روستای میلان ماکو برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو از برگزاری مراسم اختتامیه دوره گلیم‌بافی در روستای میلان این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، علی خورابلو با اعلام این مطلب اظهار کرد: این دوره فشرده با مربیگری خدیجه سعیدپور، صنعتگر و هنرمند میاندوآبی و با تامین مالی اداره‌کل امور عشایر آذربایجان‌غربی برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: در این دوره که به مدت یک‌ هفته در دو نوبت قبل و بعد ظهر برگزار شد، ۶۰ هنرآموز از اقشار مختلف بانوان روستایی و عشایری شرکت داستند.

او ادامه داد: دوره مزبور با نظارت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیریت امور عشایر ماکو و همکاری شرکت تعاونی عشایر و دهیاری و شورای اسلامی روستای میلان برگزار شد.

خورابلو تصریح کرد: در پایان این دوره مقرر شد لیست هنرجویانی که در آزمون عملی و تئوری نمره قبولی گرفته‌اند گواهی پایان دوره مقدماتی دریافت کنند و همچنین علاقه‌مندان و فعالان صنایع‌دستی روستایی برای اخذ کارت شناسایی و پروانه تولید انفرادی یا کارگاهی راهنمایی‌های لازم را دریافت کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو گفت: در حاشیه اختتامیه این دوره، نمایشگاه محلی تولیدات زنان عشایر در معرض نمایش قرار داده شده بود که از جمله آن چهارمیل و پنج‌میل بافی، دوخت البسه محلی، مینجیق‌دوزی و رودوزی‌های الحاقی از دیگر رسته‌های صنایع‌دستی بودند.

میلان یکی از روستاهای بزرگ بخش بازرگان در مسیر جاده لجستیکی منطقه آزاد در جوار بازرگان است که چشمه‌های آب بزرگی از دل زمین بازالتی آن می‌جوشد و این روستا دارای آثار و محوطه‌های تاریخی نیز است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081300651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha