۶۴۵ زندانی جرایم مالی غیرعمد آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان تهران از آزادی ۶۴۵ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد با کمک خیران، ستاد دیه و مرکز مراقبت و مددکاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست ستاد دیه این استان که یکشنبه 14 آبان برگزار شد، با اشاره به توفیقات حاصل شده در حوزه مساعدت به زندانیان جرایم مالی غیرعمد بر ضرورت اهتمام بیش از پیش ستاد دیه در استان تهران به‌منظور جذب خیرین تاکید کرد و گفت: ستاد دیه استان تهران برای جذب خیران باید بیش از پیش فعال و پرتلاش باشد و نباید منتظر حضور خیران بماند، بلکه ستاد دیه استان تهران راسا باید به سراغ اشخاص خیرخواهی برود که ظرفیت بالقوه برای مساعدت به زندانیان جرایم مالی غیرعمد را دارند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تاکید بر ضرورت ارتباط موثر و مستمر ستاد دیه استان تهران با جامعه خیرین گفت: حضور خیران در زندان‌ها و استماع مستقیم مشکلات و مسائل مددجویان در محیط زندان قطعا عامل محرک مهمی برای جذب کمک‌های جامعه خیرین به‌منظور گره‌گشایی از مشکلات و مسائل زندانیان خواهد بود.

او با اشاره به رویکرد و نگاه موجود نسبت به محیط زندان و زندانیان اظهار کرد: تصور بسیاری از اشخاص در جامعه این است که هر شخصی که در زندان محبوس است، بلااستثنا جنایتکار، هنجارشکن و خلافکار محسوب می‌شود، اما الزاما این گونه نیست و در بسیاری از موارد شرایط و برخی از اتفاقات و خطاهای سهوی سبب می‌شود که فرد راهی زندان شود.

القاصی با تاکید بر ضرورت اصلاح نگاه جامعه و به‌طور خاص خیرین نسبت به زندانیان جرایم مالی غیرعمد عنوان کرد: ستاد دیه استان تهران با همکاری اداره‌کل زندان‌های استان تهران و دستگاه قضا باید برای اصلاح و ترمیم تصویر جامعه از مساله زندان و زندانیان جرایم مالی غیرعمد اقدام کند و از تمامی ظرفیت‌های موجود برای تحقق این امر استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تاکید بر ضرورت تدوین و ارائه برنامه اجرایی مناسب از سوی ستاد دیه استان تهران برای جذب خیران عنوان کرد: جامعه برای مساعدت به زندانیان باید مستقیما در جریان مشکلات و مسائل زندانیان جرایم مالی غیرعمد و خانواده آن‌ها قرار گیرد، به همین منظور ضرورت دارد تا ساز و کاری تهیه شود که هر شخصی که قصد کمک به زندانیان جرایم مالی غیرعمد را داشته باشد، امکان ملاقات با فرد زندانی و خانواده او به‌منظور آگاهی از مشکلات و مسائل آن‌ها برای فردی که قصد مساعدت دارد، مهیا شود.

ایجاد اشتغال برای ۸۱۶ نفر از مددجویان رای باز و خانواده آن‌ها

او در ادامه سخنان خود از فراهم شدن زمینه آزادی ۵۰ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد با مساعدت ستاد دیه و خیران خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بر اساس گزارش‌های واصله، ۳۱۱ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد با کمک ستاد دیه و خیران و با پرداخت ۴۱ میلیارد تومان از بند رهایی یافتند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

القاصی در پایان ضمن اشاره به آزادی ۳۳۴ نفر از مددجویان جرایم مالی غیرعمد با مساعدت مرکز مراقبت و مددکاری و با اختصاص مبلغ بیش از ۱۶ میلیارد تومان از زندان عنوان کرد: بر اساس گزارش‌ها دریافتی از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت و برای ۸۱۶ نفر از مددجویان رای باز و خانواده آن‌ها اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081400701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha