ترویج گردشگری پایدار به قیمت ممنوعیت ساخت هتل‌ جدید

تعداد بالای گردشگران ورودی به سن سباستین مسئولین این شهر اروپایی را بر آن داشته است که ساخت هتل‌ها و مراکز اقامتی جدید را در راستای ارتقای گردشگری پایدار ممنوع کنند.

به‌گزارش میراث آریا، سن سباستین، یک شهر زیبای اسپانیایی در اروپا، در حال برنامه‌ریزی برای ممنوعیت ساخت هتل‌های جدید در این شهر است. این شهر با قدیمی‌ترین فرهنگ‌های اروپا همچنان مملو از گردشگران است و از اُوِرتوریسم (overtourism) رنج می‌برد. بنابراین، دولت در حال برنامه‌ریزی برای محدود کردن تعداد گردشگران و ممنوعیت ساخت هتل‌های جدید است.

مقامات در حال برنامه‌ریزی برای ممنوعیت افتتاح هر هتل یا آپارتمان توریستی جدید برای ترویج گردشگری پایدار هستند. اما این اولین مقصد در اروپا نیست که چنین تصمیم بزرگی می‌گیرد.

قبل از سن سباستین، در سال ۲۰۱۸، پالما د مایورکا اولین شهری در اسپانیا بود که راه‌اندازی اقامتگاه‌های Airbnb را ممنوع کرد. در سال ۲۰۲۳، فلورانس در ایتالیا نیز ممنوعیت همه Airbnbهای جدید را اعلام کرد. چندین مقصد گردشگری دیگر هم در اروپا وجود دارد که دوست ندارند گردشگران به سراغشان بروند.

انکو گویا، شهردار سن سباستین، گفت: برخی مکان‌ها در شهر ما به عنوان مقاصد «اشباع‌شده» اعلام شده‌اند، اما در عین حال عرضه اقامتگاه‌ها در روزهای تعطیلات برای گردشگران در سایر نقاط این شهر فراوان است.

برنامه عمومی شهرسازی، گزارشی از وضعیت شهر، همچنین اثرات منفی گردشگری در شهر را نشان می‌دهد که شامل کاهش شدید کیفیت غذا و فرهنگ می‌شود.

حتی ساکنان شهر هم به دلیل گردشگری بیش از حد بیمار شده‌اند. آن‌ها با گرافیتی‌های ضد گردشگری با پیام‌هایی مانند «به خانه برو» در میان بناها و پل‌ها می‌پردازند. با این اقدامات، مقامات شهر امیدوارند تغییرات بزرگی ایجاد کنند و تلاش می‌کنند آن را برای مردم محلی قابل زندگی‌ کند.

سن سباستین به‌خاطر داشتن موزه‌های زیبای بی‌شمار، از جمله موزه سان تلمو، که تاریخ و فرهنگ باسک را به نمایش می‌گذارد، و موزه چیلیدا-لکو که به مجسمه‌ساز مشهور باسکی، ادواردو چیلیدا اختصاص دارد، مشهور است.

این شهر همچنین به دلیل سبک‌های معماری خود از جمله ساختمان‌های بل اپوک، سازه‌های مدرنیستی و طراحی‌های معاصر مشهور است. بناهای دیدنی شهر، مانند مرکز کنگره کورسال و تئاتر ویکتوریا یوجنیا، به دلیل تنوع معماری آن شناخته شده هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081400705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha