آغاز برنامه‌ریزی و فعالیت ستاد خدمت‌رسانی به زائران نوروزی مشهد

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: فعالیت ستاد خدمت‌رسانی به زائران نوروزی مشهد الرضا (ع) را از امروز آغاز کردیم.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد در آیین تجلیل از خدمتگزاران میزبانی زائران ایام پایانی ماه صفر که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: زیارت اگرچه بخشی از مناسک، آداب و اذکار و ادعیه است اما یک منشور و سبک زندگی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به جایگاه زائران و خادمان امام رضا (ع) افزود: کسانی که به محضر حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند، به نوعی با آن امام رئوف میثاق می‌بندند و لحظه‌های زندگی خود را بر مدار امام رضا(ع) تنظیم می‌کنند.

او با تاکید بر این‌که فهرست خادمان و خدمت‌گزاران به امام رضا (ع) بسیار وسیع است، تصریح کرد: هجرت تمدن ساز امام رضا(ع)، آغاز یک فرصت عظیم هدایتی و دنیایی از برکات در ایران اسلامی و خراسان رضوی بود، در این راستا ما به شکل ویژه شاکر پروردگار و حضرت امام رضا (ع) هستیم که در ماموریت‌هایمان بخش و فصلی برای خدمت رسانی به زائران فراهم شده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ایام پایانی ماه صفر و ایام اربعین افتخار میزبانی از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر را در مشهد داشتیم، تصریح کرد: پیگیری‌های دولت، دستورات رئیس‌جمهوری، برگزاری کارگروه ملی زیارت، پیگیری وزرا و حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری در روزهای پایانی ماه صفر، اهتمام و انسجام ویژه در سطح ملی برای خدمت به زائران بارگاه منور رضوی بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی به مهمان‌نوازی بی‌نظیر مردم استان و مشهدی‌ها در میزبانی از زائران بارگاه رضوی اشاره کرد و گفت: سهمی که مردم استان و مشهدی‌ها در میزبانی از زائران بارگاه امام رضا(ع) نظیر اسکان در منازل، برگزاری موکب‌ها و غیره داشتند، دومین ویژگی ممتاز دهه آخر صفر بود که به تصویر کشیده شد.

گنابادی‌نژاد افزود: با اهتمام استاندار خراسان رضوی به مسئله زیارت، از امروز فعالیت ستاد خدمت‌رسانی به زائران نوروزی را آغاز کردیم. در این راستا امیدواریم با فعال شدن همه کمیته‌ها در استان و شهرستان‌ها، میزبانی خوبی از زائران نوروزی همزمان با ماه مبارک رمضان داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081400726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha