خانه‌های قدیمی روستایی لرستان می‌توانند به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از حمایت‌های برای تبدیل خانه‌های قدیمی روستایی می‌توانند به اقامتگاه بوم‌گردی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری، خانه‌های قدیمی و سنتی روستاهای گردشگرپذیر استان می‌توانند به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: خانه های سنتی و قدیمی واقع در روستاهای گردشگرپذیر استان که شرایط لازم بخصوص استحکام مطلوبی داشته باشند می‌توانند به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل شده و فعالیت کنند.

او با بیان اینکه این خانه‌ها پس از گرفتن استعلام از بنیاد مسکن، می‌توانند به صورت واحد تبدیلی و در قالب اقامتگاه بوم‌گردی، فعالیت داشته باشند ادامه داد: در همین راستا مکاتبات لازم با کلیه شهرستان‌های استان در خصوص اطلاع‌رسانی و انجام هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط صورت‌گرفته است.

حسن‌پور اضافه کرد: این اقدام می‌تواند نقش موثری در توسعه گردشگری روستایی و افزایش اقامت گردشگران در استان ایفا کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خاطرنشان کرد: لرستان با وجود آب و هوای مطلوب و طبیعت چشم نواز و همچنین آثار متعدد تاریخی یکی از مقاصد اصلی گردشگران محسوب می‌شود که این امر نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این حوزه می‌باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081500765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha