نسل‌کشی گسترده‌ای توسط رژیم صهیونیستی در حال انجام است/ ضرورت اقدام عاجل یونسکو برای صیانت از آثار تاریخی با قدمت ۵ هزار ساله در غزه

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) خواستار اقدام عاجل این سازمان برای صیانت از از آثار، اماکن و میراث‌فرهنگی سرزمین‌های اشغالی به ویژه غزه شد.

به گزارش میراث‌آریا، در نامه مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران به ادری آزوله مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) آمده است:

همانطور که مستحضر هستید، حدود یک ماه از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد و متاسفانه یک نسل‌کشی گسترده در سرزمین‌های اشغالی در حال انجام است.

این حملات رژیم صهیونیستی به دلیل تخریب زیرساخت‌ها و کشتار غیرنظامیان به ویژه کودکان و زنان، علاوه بر اینکه فرصت‌های آموزشی را از این منطقه متراکم جمعیتی می‌گیرد، خطر نابودی آثار فرهنگی‌تاریخی را در این منطقه به همراه دارد. منطقه‌ای که قدمت آن ۵ هزار سال تخمین زده می‌شود و شامل قلعه‌ها، حمام‌ها، مساجد و کلیساهای تاریخی است.

صیانت از آثار، اماکن و میراث فرهنگی سرزمین‌های اشغالی به ویژه غزه، نیازمند توجه بیشتر سازمان یونسکو است و اقدام عاجل سرکارعالی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081500801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha